زمان مطالعه: 6 دقیقه

سرنوشت عجیب مردان آهنین / قرایی چگونه بادیگارد نانسی عجرم شد

امیر قرایی یکی از قوی‌ترین مردان ایرانی که از سال ها پیش تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفته و در حالی بادیگارد نانسی عجرم یکی از خواننده‌های معروف عربی شده که کیفرخواست پرونده‌اش به اتهام قتل عمد صادر شد.
04 اسفند 1398
شناسه : 29729
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/29729
7665+
بالا
امیر قرایی یکی از قوی‌ترین مردان ایرانی که از سال ها پیش تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفته و در حالی بادیگارد نانسی عجرم یکی از خواننده‌های معروف عربی شده که کیفرخواست پرونده‌اش به اتهام قتل عمد صادر شد.

حادثه 24 - اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه ۸۰، مردم ایران تعطیلات نوروز را پای تلویزیون می نشستند تا قدرت‌نمایی مردانی را تماشا کنند که لقب آهنین داشتند. نام‌هایی همچون «محراب فاطمی»، «مجتبی ملکی»، «رضا قرایی»، مرحوم «روح‌الله داداشی» از این همین برنامه تلویزیونی به ذهن مردم راه یافت اگرچه برای بعضی از این مردان آهنین سرنوشت عجیب و غریبی رقم خورد.

امیر قرایی یکی از قوی‌ترین مردان ایرانی که از هشت سال قبل تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفته در حالی بادیگارد یکی از خواننده‌های معروف عربی شده که کیفرخواست پرونده‌اش به اتهام قتل عمد صادر شد.

خانواده قرایی رقیب خانواده فاطمی

در کنار خانواده فاطمی ها، یکی از خانواده پرقدرت مردان آهنین برادران قرایی بودند. رضا قرایی یکی از خوش استایل‌ترین نفرات مردان آهنین بود که رقیب جدی برای محراب فاطمی به شمار می‌رفت. وی سه دوره عنوان نخست این رقابت‌ها را از آن خود کرد. امیر و حمید قرایی دیگر نفرات این خانواده بودند. رضا قرایی علاوه بر قهرمانی کشور در مسابقات قویترین مردان جهان شرکت کرد که با نامدارانی مانند ماریوش پوجانوفسکی، دان پوپ، آریلد هاگن و ینسن پائولین هم‌گروه شد و در نهایت به عنوان چهارم گروه و هجدهم جهان رسید.

موفقیت‌های رضا قرایی در سایه حواشی دیگر برادر او قرار گرفت. حمید قرایی نیز در کشتی آزاد فعالیت داشت که موفقیتی کسب نکرد.

قرایی و قتل به خاطر 3 میلیون تومان

امیر قرایی از سال ۱۳۹۰ به خاطر برخی اتهامات و بنا بر برخی اخبار اختلاف سه میلیون تومانی متواری شد. او اکنون در یونان ساکن شد و چند سال بعد نیز عکسی از وی به عنوان بادیگارد یک خواننده مطرح عرب منتشر شد.

رسیدگی به پرونده امیر قرایی  از ساعت‌۲۲:۳۰ شامگاه چهارشنبه هفتم‌اردیبهشت‌سال‌۹۰ همزمان با اعلام خبر درگیری خونینی در یکی از خیابان‌های غربی تهران در دستور کار مأموران پلیس پایتخت قرار گرفت. آن روز وقتی مأموران کلانتری‌۱۳۸ جنت‌آباد در محل حادثه که نزدیکی باشگاه بدنسازی حوالی یکی از خیابان‌های جنت آباد بود حاضر شدند و دریافتند لحظاتی قبل امیر قرایی و برادرش علیرضا با دو نفر از دوستان قدیمی‌شان به نام‌های علی و امیر درگیری خونینی را رقم زده که در جریان آن دو برادر، دو نفر مقابل را با شمشیر زخمی و راهی بیمارستان کرده‌اند.

مأموران در ادامه برای بررسی موضوع راهی بیمارستان شدند که مشخص شد در این حادثه علی به خاطر شدت جراحت‌های وارده به کام مرگ رفته و دوستش نیز در این حادثه از ناحیه چهار انگشت به شدت زخمی شده است.

بدین ترتیب با اعلام خبر قتل علی پرونده درگیری قوی‌ترین مردان ایران وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی برای تحقیقات وارد عمل شدند.

بررسی‌های تیم جنایی حکایت از این داشت امیر قرایی و برادرش علیرضا با مقتول از قبل اختلاف مالی داشته‌اند و چند باری هم به خاطر همین موضوع با یکدیگر مشاجره لفظی داشتند.

ماجرای دعوای برادران قرایی و قتل 

تحقیقات مأموران نشان داد دو برادر به خاطر طلب ۳‌میلیون تومانی‌شان قبل از حادثه مرگبار یکبار برای درگیری به در خانه علی می‌روند که با میانجیگری مادر علی موضوع ختم به خیر می‌شود.

همچنین مشخص شد شب حادثه دو برادر قوی هیکل در حالی که مسلح به شمشیر سامورایی بودند به سفره‌خانه‌ای در خیابان جنت‌آباد جنوبی می‌روند و به مقتول که همراه دوستانش داخل سفره‌خانه بوده پیامک می‌دهند که برای تسویه از داخل سفره‌خانه بیرون بیاید. در نهایت مقتول و دوستش ساعتی بعد سفره‌خانه را ترک می‌کنند و در نزدیکی خانه‌شان با برادران قرایی درگیر می‌شوند که با شمشیر سامورایی امیر به قتل می‌رسد.

 بدین ترتیب مأموران برای دستگیری دو برادر راهی خانه قرایی‌ها شدند که دریافتند امیر متهم اصلی پس از قتل به مکان نا معلومی گریخته‌است. مأموران در ادامه علیرضا را بازداشت کردند و مورد بازجویی قرار دادند. وی در بازجویی‌ها برادرش امیر را قاتل معرفی کرد و مدعی شد که مقتول از دوستان نزدیکی آن‌ها بوده و این درگیری هم به خاطر اختلاف مالی رخ داده‌است.

سپس مأموران امیر را به عنوان قاتل فراری تحت تعقیب قرار دادند که دریافتند وی به صورت غیر‌قانونی از کشور گریخته است. در چنین شرایطی متهم به دستور بازپرس ویژه قتل تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفت. بررسی‌های مأموران نشان داد قاتل فراری ابتدا از ایران به کشور ترکیه و سپس به قبرس و کشور یونان گریخته است. در حالی که مأموران موفق نشدند مخفیگاه قاتل فراری را شناسایی کنند تصویر متهم به دستور بازپرس پرونده برای شناسایی بدون پوشش در روزنامه‌ها چاپ شد.

صدور کیفرخواست امیر قرایی

پس از این تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری از سوی مأموران پلیس اینترپل ادامه داشت، اما هیچ ردی از او پیدا نکردند تا اینکه مدتی قبل دریافتند، وی مدتی است به عنوان بادیگارد نانسی عجرم، یکی از خواننده‌های معروف عربی استخدام شده و پس از آن در یکی کشور‌های حوزه خلیج فارس دیده شده‌است. در حالی که نزدیک به هشت‌سال و ۱۰‌ماه از حادثه درگیری مرگبار قوی‌ترین مرد ایران با یکی از دوستانش می‌گذرد و مأموران پلیس اینترپل همچنان موفق به دستگیری وی و انتقال او به ایران نشده‌اند، قاضی محمد‌تقی شعبانی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران کیفرخواست متهم را صادر کرد.

بنابراین امیر قرایی به زودی به صورت غیابی در یکی از شعبه‌های دادگاه یک کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

اشتباه در انتشار خبر اعدام قرایی 

سال ها قبل عکس در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد فردی شبیه به امیر قرایی اعدام شده است در حالیکه امیرقرایی دستگیر نشده و حکم اعدامی هم برای برادرش صادر نشده بود. 

 یکی از منابعی که خبر مربوط به اعدام قرایی را منتشر کرده ظاهرا یکی از خبرنگاران واحد مرکزی خبر بود. او در صفحه اینستاگرامش عکس زیر را منتشر کرده و در مورد اعدام رضا قرایی نوشته بود. او البته چندی بعد توضیح داد که این عکس ها مربوط به منبع قابل وثوقی بوده که منتشر شده است  و به خاطر انتشار خبر اشتباه عذرخواهی کرد.
 

قتل شوکه کننده روح الله داداشی

علی و روح‌الله داداشی یکی دیگر از خانواده‌های معروف مسابقات مردان آهنین بودند. برادارانی که از بین آنان روح‌الله یکی از چهار قهرمان این مسابقات لقب گرفت و علی نیز همیشه در قامت یک مدعی بود.

طبق روایتی دیگر در جریان یک تصادف جزیی بین خودروها، فحاشی ضاربان سبب عصبانیت داداشی شده و او به تعقیب ضاربان می‌پردازد که منجر به استفاده از چاقو توسط قاتل می‌شود. متهم می‌گوید در جریان درگیری بارها از او خواستم مرا رها کند اما او همچنان کتکم می‌زد. همچنین متهم در جریان اظهارات خود در دادگاه گفت که در جریان درگیری برای ترساندن داداشی و همراهش اقدام به استفاده از چاقو کرده‌است، که ابتدا دو ضربه به دستان داداشی زده و ضربه آخرش به گردن او اصابت می‌کند. قاتل پیش از درگیری به دلیل آینه به آینه شدن اتومبیلش با اتومبیل آزرای روح الله داداشی به مادر تازه درگذشته روح الله ناسزا می گوید. روح الله نیز از این موضوع عصبانی شده است. با این حال او مدام قاتل و همراهش را به آرامش دعوت می کرده و اصلا بعدا مشخص شد ادعای قاتل مبنی بر اینکه از روح الله کتک خورده صحت نداشته است.

پرونده قتل روح الله داداشی یکی از عجیب ترین پرونده های دوره خودش بود و سروصدای زیادی به راه انداخت. قاتل نهایتا در ملا عام اعدام شد و جمعیت بسیار زیادی برای تماشای صحنه اعدام جمع شده بودند. 

قهرمانی روح‌الله داداشی یکی از اتفاقات مهم این مسابقات بود. برادر این ورزشکار فقید، افزود:‌ برادرم یکی از چهار قهرمان مسابقه مردان آهنین بود که اخلاق‌مداری را بر هر کار دیگری ترجیح می‌داد. او مردمی بود و مردمی ماند و اصلا به دنبال حاشیه نبود. کسی به یاد ندارد که او خود را فراتر از مردم بداند. اما متاسفانه پس از مرگ او انواع شایعات سیاسی و انتخاباتی از سوی افرادی نامعلومی ساخته شد که هیچکدام از این شایعات صحت ندارد.

 
ارسال نظر