زمان مطالعه: 4 دقیقه

پایان اخاذی های ماموران قلابی از کسبه نازی آباد

سرکلانتر هفتم پایتخت از دستگیری 2 مامور قلابی پلیس آگاهی توسط ماموران کلانتری 130 نازی آباد خبر داد و گفت: متهمان به 15 فقره اخاذی اعتراف کردند.
16 بهمن 1398
شناسه : 29254
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/29254
472+
بالا
سرکلانتر هفتم پایتخت از دستگیری 2 مامور قلابی پلیس آگاهی توسط ماموران کلانتری 130 نازی آباد خبر داد و گفت: متهمان به 15 فقره اخاذی اعتراف کردند.

حادثه 24 - سرکلانتر هفتم پایتخت از دستگیری 2 مامور قلابی پلیس آگاهی توسط ماموران کلانتری 130 نازی آباد خبر داد و گفت: متهمان به 15 فقره اخاذی اعتراف کردند.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: با دریافت چند شکایت مردمی مبنی بر اینکه فردی که سرنشین یک دستگاه خودروی سواری می باشد، خود را مامور آگاهی معرفی می کند و از کسبه محل به بهانه نداشتن مجوز و یا اینکه این مکان پاتوق افراد شرور و معتاد شده است، مبالغی را اخاذی کرده است و یا اینکه جلوی اتباع خارجی را گرفته و ادعا می کند مجوز تردد ندارید، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مال باختگان توانسته بودند مشخصات ظاهری متهم و راننده خودرو را به خاطر بسپارند، گفت: با اطلاعات به دست آمده گشت زنی های هدفمند افزایش و تیمی از ماموران کلانتری نازی آباد مسئولیت بررسی موضوع و دستگیری مامور قلابی و همدستش را بر عهده گرفتند.

این مقام پلیسی عنوان کرد: در پایش های اطلاعاتی نقاط حضور متهمان بررسی تا اینکه گشت انتظامی کلانتری نازی آباد موفق شدند یکی از متهمان را مقابل نمایندگی ایران خودرو مشاهده کنند.

سرکلانتر هفتم پایتخت با بیان اینکه همدست مامور قلابی ( راننده خودروی سواری ) در داخل خودرو منتظر متهم اصلی پرونده بود، گفت: مراقبت های ویژه پلیسی و طرح مهار متهمان انجام و ماموران گشت انتظامی کلانتری نازی آباد موفق شدند هر دو متهم 32 و 34 ساله را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی  تصریح کرد: در بازرسی بدنی از متهمان و خودروی آنان تعدادی مدارک هویتی جعلی و تجهیزات پلیسی کشف و متهمان که چاره ای جز به اعتراف نداشتند به 15 فقره اخاذی اعتراف کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری با بیان اینکه متهم اصلی پرونده سابقه دار بوده و 5 فقره تحمل مجازات کیفری دارد، گفت: پس از دستگیری متهمان، موتورسواری به تیم عملیات کلانتری مراجعه و اظهار داشت، ساعت 19:00 دهم بهمن ماه در حال تردد با موتورسیکلتم در خیابان آموزگار بودم که این فرد در حالی که یک قبضه سلاح گرم و بی سیم همراهش بود، کارت نیروی انتظامی اش را به من نشان و مدعی شد که پلاک انتظامی موتورسیکلتم مخدوش و با این وسیله تقلیه سرقت انجام شده است و دستور توقیف موتورسیکلت را دارد. می بایست من را بازداشت کند و موتورسیکلتم را به پارکینگ انتقال دهد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: شاکی ادامه دارد، به دنبال اظهارات این فرد من که مات و مبهوت مانده بودم متهم اظهار کرد، اگر پولی داری بده تا از بردنت به آگاهی صرف نظر کنم. من بخاطر اینکه تنها وسیله امرار و معاشم موتورسیکلتم است و چند روز معطل نشوم و همچنین موتورسیکلتم به اسم کسی دیگری بود و اگر به پارکینگ می رفت حالا حالا ها نمی توانستم از پارکینگ درش بیاورم ، مجبور شدم تمامی پولی را که از صبح کار کرده ام حدودا 150تومان به آن بدهم.

وی در پایان افزود: تا کنون 4 تن از مال باختگان متهمان را شناسایی کرده اند و تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

ارسال نظر