زمان مطالعه: 4 دقیقه

قاضی شهریاری چطور گروگانگیر قنادی را خلع سلاح کرد؟ شهریاری به جوان مسلح چه قولی داد؟

جوان مسلحی که دختر مورد علاقه اش را در قنادی در خیابان آزادی به گروگان گرفته بود دقایقی بعد از حضور قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اسلحه اش را تحویل داد و خودش را تسلیم کرد. اما قاضی شهریاری چه قولی به او داد و چطور توانست وی را خلع سلاح کند؟
12 بهمن 1398
شناسه : 29118
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/29118
1180+
بالا
جوان مسلحی که دختر مورد علاقه اش را در قنادی در خیابان آزادی به گروگان گرفته بود دقایقی بعد از حضور قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اسلحه اش را تحویل داد و خودش را تسلیم کرد. اما قاضی شهریاری چه قولی به او داد و چطور توانست وی را خلع سلاح کند؟

حادثه 24 - جوان مسلحی که دختر مورد علاقه اش را در قنادی در خیابان آزادی به گروگان گرفته بود دقایقی بعد از حضور قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اسلحه اش را تحویل داد و خودش را تسلیم کرد. اما قاضی شهریاری چه قولی به او داد و چطور توانست وی را خلع سلاح کند؟

به گزارش حادثه 24، عصر امروز به پلیس خبر رسید جوان مسلحی با ورود به یک قنادی در خیابان آزادی، دختر جوانی که فروشنده آنجا است را به گروگان گرفته است. دقایقی بعد وقتی ماموران پلیس خود را به محل حادثه رساندند، جوان مسلح شروع به تیراندازی کرد و گفت به دختر جوان علاقه دارد و چون پدر و مادر او با ازدواج آنها مخالف هستند دست به گروگانگیری زده است. در این شرایط بود که محل حادثه به محاصره پلیس در آمد. در جریان مذاکره ماموران با جوان گروگان گیر او گفت می خواهد قاضی شهریاری را ببیند. به این ترتیب ماجرا به قاضی شهریاری گزارش شد و دقایقی بعد او خود را به قنادی رساند.

قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی در این باره به حادثه 24 می گوید:«به شکل تلفنی به من خبر دادند که گروگانگیری اتفاق افتاده و گروگانگیر می خواهد من را ببیند. آنها تلفن را به او که ابوذر نام دارد دادند و تلفنی با هم صحبت کردیم و من چند دقیقه بعد خودم را به قنادی رساندم.»

شهریاری ادامه می دهد:« وقتی آنجا رسیدم او از من کارت شناسایی خواست و من هم کارتم را نشان دادم و وارد قنادی شدم. من این طرف میز بودم و ابوذر آن طرف. گفتم می خواهم بیایم پیش تو . او اسلحه داشت. گفتم اگر بیایم من را می زنی؟ ابوذر گفت نه من با کسی که بی گناه باشد کاری ندارم. او گفت من به این دختر علاقه دارم اما اجازه نمی دهند با هم ازدواج کنیم. من گفتم تو اسلحه را تحویل بده من قول می دهم کارت را درست کنم. گفتم خودم پادرمیانی می کنم تا با هم ازدواج کنید. او پرسید شما قول می دهی؟ من هم گفتم قول می دهم، خیالت راحت باشد. همان موقع بود که او اسلحه اش را تحویل داد.»

سرپرست دادسرای امور جنایی در ادامه می گوید:« با اینکه او اسلحه را تحویل داد اما متوجه شدم اسلحه دیگری هم دارد. او گفت چه تضمینی وجود دارد که شما به قول تان عمل کنید؟ گفتم من قول می دهم و سر حرفم می مانم. او هم قبول کرد و اسلحه دومش را هم تحویل داد. جلو آمد من را بغل کرد و من هم سعی کردم او را آرام کنم و قرار شد فردا (یکشنبه) در دادسرا با هم صحبت کنیم تا مشکلاتش برطرف شود و به این شکل گروگانگیری بدون هیچ خشونتی به پایان رسید. جا دارد از زحمات نیروهای پلیس به خصوص سردار ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران و سرهنگ علی گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی که تلاش زیادی انجام دادند تشکر کنم.» 

ارسال نظر