زمان مطالعه: 3 دقیقه

ورود بیمار مبتلا به کرونا از مرز آستارا از شایعه تا واقعیت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر ورود دو مسافر خارجی مبتلا به بیماری کرونا از مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و خشکی آستارا به کشور را تکذیب کرد.
12 بهمن 1398
شناسه : 29098
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/29098
559+
بالا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر ورود دو مسافر خارجی مبتلا به بیماری کرونا از مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و خشکی آستارا به کشور را تکذیب کرد.

حادثه 24 - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر ورود دو مسافر خارجی مبتلا به بیماری کرونا از مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و خشکی آستارا به کشور را تکذیب کرد.

فردین مهرابیان، لحظاتی پیش در بازدید از پایانه مرزی آستارا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به موقعیت پایانه مرزی آستارا که محل تردد مسافران از کشور جمهوری آذربایجان به کشور است، بازدید و پایشی از این پایانه انجام شد.

 وی با بیان اینکه این مرز به شکل مسمتر در حال رصد شدن است، ادامه داد: تاکنون هیچ موردی از ابتلای فرد یا افراد به بیماری کرونا در استان گیلان نداشتیم.

مهرابیان با اشاره به شایعه منتشر شده در فضای مجازی در خصوص ابتلای دو مسافر متردد از مرز آستارا به بیماری کرونا، تأکید کرد: آزمایش های به عمل آمده از این دو مسافر منفی بود و آنها مبتلا به این بیماری نبوده اند.

وی با بیان اینکه شهروندان کلیه اخبار را از طریق صدا و سیما و خبرگزاری های معتبر دریافت کنند، اضافه کرد: خانواده ها به هیچ عنوان نگران نباشند، زیرا این مرز و سایر مناطق در حال پایش و رصد شدن مداوم هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش دیگر سخنان خود به نحوه پیشگری از مبتلا شدن به این بیماری اشاره کرد و گفت: راه های مبتلا نشدن به بیماری های واگیردار، رعایت کلیه آداب تأکید شده می باشد که مداوم اطلاع رسانی شده است.

وی توضیح داد: شستشوی مداوم دست ها، پرهیز از دست زدن به چشم و بینی، گرفتن بینی و دهان هنگام عطسه و سرفه با دستمال و معدوم کردن آن، پرهیز از دست دادن و روبوسی از مواردی است که باید رعایت شوند.

مهرابیان با اشاره به اینکه از شش بهمن قرنطینه به شکل شبانه روزی در مرز آستارا مستقر شده است، تصریح کرد: تب سنجی و ارزیابی اولیه افرادی که دچار سرما خوردگی هستند، بی وقفه در حال انجام است.

ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی از بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروختند، سرچشمه گرفته است.

علائمی از قبیل تب و سرفه از نشانه های این بیماری است و دوره نهفته از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث می شود تا زمانی که علائمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی نمی یابند.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر