زمان مطالعه: 3 دقیقه

جلسه مهم در استانداری تهران درباره ویروس کرونا + جزئیات

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و اتخاذ اقدامات و تدابیر پیشگیرانه از ورود ویروس کرونا به استان تهران در استانداری تهران برگزار شد.
11 بهمن 1398
شناسه : 29067
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/29067
443+
بالا
جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و اتخاذ اقدامات و تدابیر پیشگیرانه از ورود ویروس کرونا به استان تهران در استانداری تهران برگزار شد.

حادثه 24 - جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و اتخاذ اقدامات و تدابیر پیشگیرانه از ورود ویروس کرونا به استان تهران در استانداری تهران برگزار شد.

محمد تقی زاده در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی،‌ فرماندهی و پاسخ به بحران استان تهران که در خصوص ضرورت اقدامات و قرنطینه مسافران چین به تهران و ایجاد قرارگاه زیست پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: با اعلام وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و پیرو شیوع بیماری کرونا در دو شهر چین تعدادی از هموطنان و دانشجویان کشور ما در این کشور حضور داشتند که قرار شد با تمهیداتی به کشور بازگردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد این دانشجویان به 80 نفر می‌رسد گفت: در این شرایط برای ورود این افراد به کشور باید اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت بگیرد تا ناقل این بیماری به کشور نباشند.

وی ادامه داد: از بدو ورودشان به کشور در فرودگاه امام خمینی(ره) اقدامات لازم صورت می‌گیرد و سپس با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل نگهداری و قرنطینه آنها مشخص می‌شود و حدود دو هفته در محلی مناسب این افراد قرنطینه خواهند شد و پس از دو هفته اگر مشکل خاصی پیش نیاید می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: هنوز نمی‌توان اعلام کرد که این افراد دارای بیماری کرونا هستند؛ چراکه آزمایش‌های لازم باید صورت بگیرد شاید هیچ کدام از این افراد ناقل این بیماری نباشند.

تقی زاده ادامه داد: مقرر شد شهرداری تهران هم تمهیدات لازم را برای جابجایی این افراد در صورت موارد مورد نیاز انجام دهد و در سطح استان تهران نیز اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت مکلف به اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در مورد کروناویروس است و در این خصوص بیلبوردهای شهر تهران آماده اطلاع‌رسانی به مردم برای پیشگیری بیماری کرونا خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: مدیریت بحران استان تهران تمامی هماهنگی‌های لازم را انجام داده است تا در صورت بروز و شیوع بیماری کرونا در استان تهران فضاها و مکان‌های قرنطینه مشخص باشد.

ارسال نظر