زمان مطالعه: 1 دقیقه

زلزله 4.9 ریشتری اشنویه در آذربایجان غربی را لرزاند

دقایقی قبل زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 ریشتر اشنویه در استان آذربایجان غربی در ارومیه را لرزاند.
09 بهمن 1398
شناسه : 29036
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/29036
907+
بالا
دقایقی قبل زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 ریشتر اشنویه در استان آذربایجان غربی در ارومیه را لرزاند.

حادثه 24 - دقایقی قبل زمین لرزه ای به بزرگی 4.9 ریشتر اشنویه در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

به گزارش حادثه 24، این زلزله ساعت 21:37 دقیقه امشب در عمق 10 کیلومتری زمین اتفاق افتاد. این زلزله در 25 کیلومتری اشنویه، 27 کیلومتری سیلوانه و 31 کیلومتری نالوس رخ داد و نزدیک ترین مراکز استان به آنجا ارومیه در 31 کیلومتری و تبریز در 139 کیلومتری بود. 

این زمین لرزه توام با صدا توسط شهروندان در حدود ۵ ثانیه احساس شد و هنوز از تلفات و خسارات احتمالی آن گزارشی منتشر نشده است.

امیر عباس جعفری، مدیر کل مدیریت بحران استانداری بااشاره به خسارت این زمین لرزه افزود: میزان خسارتهای احتمالی این زمین لرزه در دست بررسی است.

همچنین محمد حضرت پور، شهردار ارومیه نیز با اشاره به اینکه نیروهای شهرداری در آماده باش هستند گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند. به گفته شهردار ارومیه در این شهر هنوز خسارتی گزارش نشده است.

در همین حال امام علی، رییس هلال احمر اشنویه گفت: با هماهنگی فرمانداری و ستاد بحران و امداد ونجات استان اکیپ های هلال احمر اشنویه در حال بررسی وضعیت در شهر و روستا ها هستند.

فقی پور، دهیار روستای وزنه نقده نیز درباره میزان خسارات وارده به این روستا گفت: زلزله خسارتی در روستای وزنه نداشته، مردم ترسیده و مضطرب هستند، همچنان در حال بررسی خسارات احتمالی هستیم.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: ۳ تیم ارزیاب به اشنویه محل زمین‌لرزه اعزام شده و تا به این لحظه مصدوم یا فوتی گزارش نشده است.

آماده باش هلال احمر

سعید رهبر سوره؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: در پی زلزله در حوالی شهرستان های نقده و اشنویه و متعاقب آن اعلام آماده باش به شهرستان های ارومیه، نقده، پیرانشهر، اشنویه و مهاباد، ۶ تیم ارزیاب این جمعیت به محل حادثه اعزام و در حال بررسی خسارات احتمالی هستند.

نیروهای عملیاتی شهرستان های فوق با تجهیزات کامل آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند و همچنین در صورت اعلام نیاز این جمعیت آماده ارسال اقلام امدادی از جمله چادر، پتو و بسته‌های امدادی است.

ارسال نظر