زمان مطالعه: 5 دقیقه

خدمه هواپیمای اوکراین چه کسانی بودند؟

رئیس خطوط هوایی اوکراین دیروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «٦ خدمه خطوط هوایی اوکراین در تهران تمام موارد را طبق مقررات بین‌المللی انجام داده‌اند، اما متاسفانه هیچ اخطاری به آنها داده نشده بود.»
23 دی 1398
شناسه : 28557
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/28557
5527+
بالا
رئیس خطوط هوایی اوکراین دیروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «٦ خدمه خطوط هوایی اوکراین در تهران تمام موارد را طبق مقررات بین‌المللی انجام داده‌اند، اما متاسفانه هیچ اخطاری به آنها داده نشده بود.»

حادثه 24 - رئیس خطوط هوایی اوکراین دیروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «٦ خدمه خطوط هوایی اوکراین در تهران تمام موارد را طبق مقررات بین‌المللی انجام داده‌اند، اما متاسفانه هیچ اخطاری به آنها داده نشده بود.»

ولادیمیر دیخنه طی صحبت‌هایی که در مقابل رسانه‌ها انجام داد، اظهار داشت: «در واقع روز پرواز، یک روز کاری معمولی برای خدمه اوکراینی بویینگ ٧٣٧ محسوب می‌شد. خدمه‌ای که سال‌ها بود در این خط هوایی مشغول به کار بودند، چراکه به‌طورکلی فرودگاه امام خمینی، فرودگاه چندان دشواری برای خدمه پرواز محسوب نمی‌شود.» در زیر گزارش کوتاهی از زندگی خلبان و خدمه‌های پرواز را می‌خوانید:

١- ولادیمیر گاپوننکو، خلبان پرواز| ولادیمیر گاپوننکو، خلبان پرواز بویینگ ٧٣٧، یک همسر و دو دختر از خود به جا گذاشت. همسر ولادیمیر در مورد او می‌گوید: «او دیوانه هوانوردی بود و تمام نزدیکان نیز از این عشق او باخبر بودند. ما دو دختر داریم و من حالا باید قوی‌تر از قبل باشم. من این خبر را صبح آن روز از رسانه‌ها شنیدم، درحالی‌که توقع داشتم سازمان هواپیمایی اوکراین با من تماس بگیرد و ابتدا از آنها خبر را بشنوم.»

٢- اولسکی نامکین، کمک خلبان| خلبان باتجربه، نامکین بیش از ١٢هزار ساعت را در هوا سپری کرده بود. در پرواز ٧٣٧ او به‌عنوان خلبان جانشین مشغول به کار بود. نامکین تنها یک ساعت پیش از پرواز به دو خلبان دیگر پیوست تا به‌عنوان تیم پرواز در این تراژدی حضور داشته باشند. این موضوع به علت مدت زمان پرواز از طرف سازمان هواپیمایی اوکراین ابلاغ شده بود.

٣- سرخی خومنکو، کمک خلبان اصلی| خومنکو ٧٦٠٠ساعت در پرواز‌های بویینگ ٧٣٧ حاضر بود.

٤- کاترینا استاتنیک، سرمهماندار| کاترینا استاتنیک بیست‌وهفت ساله سر مهماندار پرواز بویینگ ٧٣٧ بود. او هفت‌سال در خطوط هوایی اوکراین مشغول به کار بود و در کیف زندگی می‌کرد.

٥- ایگور ماتکوف، سرمهماندار| ماتکوف سی‌وچهارساله، ١٠‌سال در خطوط هوایی اوکراین مشغول به کار بود. ظهر هشتم ژانویه پدر و مادر ماتکوف به فرودگاه بین‌المللی کی‌یف رفتند و به دنبال ذره‌ای امید برای زنده ماندن فرزندشان می‌گشتند.

٦- ماریا میکیتوک، خدمه پرواز| ماریا میکیتوک یکی از ٦ خدمه پرواز بویینگ ٧٣٧ بود. ماریا ٢٣ کشور را دیده بود.

٧- دنیس لیخنکو، خدمه پرواز| دنیس یکی از افراد تازه‌استخدام‌شده خطوط هوایی اوکراین بود. او تنها دوسال بود که به خدمه پرواز بویینگ ٧٣٧ اضافه شده بود. پدر دنیس می‌گوید  در کل چهار‌سال بود که به خطوط هوایی اوکراین پیوسته بود.

٨- والریا اووچاروک، خدمه پرواز| والریا اووچاروک بیست‌وهشت‌ساله عاشق سفر بود. او بیش از ٤٠٠ تصویر از خود در کشورهای گوناگون در اینستاگرامش پست کرده است. او ٦‌سال بود که در خطوط هوایی اوکراین مشغول به کار بود.

٩- یولیا سولوگوب، خدمه پرواز| یولیایبیست‌وپنج ساله سال٢٠١٦ در رشته زبان فرانسوی از دانشگاه بین‌المللی کیف فارغ‌التحصیل شده بود. او تقریبا یک‌سال پیش ازدواج کرده بود. یولیا تقریبا ٦ ماه بود که به خطوط هوایی اوکراین پیوسته بود. یکی از دوستان دوران کودکی یولیا که حالا روزنامه‌نگاری برجسته در اوکراین است، درباره مرگ او کمی گوید: «این یک تراژدی بود؛ یولیا به معنای واقعی کلمه یک دختر درخشان و مهربان بود!»

ارسال نظر