زمان مطالعه: 4 دقیقه

اظهارات جنجالی بهداد سلیمی درباره تغییر تابعیت برخی ورزشکاران

قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران گفت: شایعه انحلال کمیسیون ورزشکاران را برخی اعضای این کمیسیون راه انداخته‌اند.
22 دی 1398
شناسه : 28523
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/28523
806+
بالا
قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران گفت: شایعه انحلال کمیسیون ورزشکاران را برخی اعضای این کمیسیون راه انداخته‌اند.

حادثه 24 -  قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران گفت: شایعه انحلال کمیسیون ورزشکاران را برخی اعضای این کمیسیون راه انداخته‌اند.

در خصوص تغییر تابعیت برخی ورزشکاران اظهار داشت: واقعیت این است که ورزشکاران ما از جهات زیادی تحت فشار هستند، اما اگر عرق به وطن داشته باشند نباید تابعیت خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: من خودم در دوران قهرمانی پیشنهاد‌هایی برای مسابقه دادن زیر پرچم کشور‌های دیگر داشتم، اما عرق و تعصبم به ایران اجازه نداد به این پیشنهاد‌ها پاسخ مثبت بدهم. البته هر کسی بنا به شرایطی که دارد تصمیم‌گیری می‌کند. ضمن اینکه اهداف و افکار انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است و باید به آن احترام گذاشت.

 سلیمی درباره اینکه آیا اتفاقات وزنه‌برداری ایران را پیگیری می‌کند یا خیر، تصریح کرد: خبری از وزنه‌برداری ندارم البته با ورزشکاران و ملی‌پوشان وزنه‌برداری در ارتباط هستم، اما از آمادگی آنها و اینکه چه نفراتی شانس بیشتری برای حضور در المپیک دارند اطلاعی ندارم.

قهرمان سابق وزنه‌برداری در مورد سهراب مرادی گفت: نمی‌شود گفت وضعیت روحی مرادی خوب است. او وضعیت سختی دارد، اما سهراب تلاشش را می‌کند تا به المپیک برسد.

وی درباره کمیسیون ورزشکاران و حاشیه‌های مربوط به آن اظهار داشت: تشکیل کمیسیون ورزشکاران جزو قوانین است و باید تشکیل می‌شد، اما متاسفانه کمیسیون ورزشکاران ایران بیش از یک سال است که جلسه رسمی نداشته است. یکسری ایرادات جزئی آیین‌نامه‌ای وجود دارد که باید اصلاح شود.

سلیمی در مورد اینکه برخی اعضای کمیسیون ورزشکاران مدعی هستند کمیته ملی المپیک به دنبال انحلال این کمیسیون است، گفت: هیچ بحثی از طرف کمیته ملی المپیک در مورد انحلال کمیسیون ورزشکاران نشده است. این شایعات را برخی اعضای کمیسیون راه انداخته‌اند، چون تغییرات آیین‌نامه به ضرر آنها است و منافع خود را به خطر می‌بینند و می‌خواهند فضا را تحت شعاع قرار دهند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات آیین‌نامه کمیسیون این است که در آن تعداد اعضای علی‌البدل مشخص نیست. زمانی که برخی اعضا در جلسات غیبت‌های زیادی داشتند باید کنار بروند و اعضای علی‌البدل جایگزین آنها شوند، اما در آیین‌نامه نیامده که تا چه تعداد از اعضای علی‌البدل می‌توانند وارد کمیسیون شوند.

قهرمان سابق وزنه‌برداری تصریح کرد: در آیین‌نامه آمده که هر کسی ۴ جلسه در کمیسیون شرکت نکند باید کنار برود. با توجه اینکه جلسات کمیسیون هر سه ماه یکبار تشکیل می‌شود این ۴ جلسه یعنی یکسال در جلسات کمیسیون غایب بود و به همین خاطر به دنبال این هستیم که تعداد دفعات مجاز غیبت در جلسات کمیسیون را کمتر کنیم.

ارسال نظر