زمان مطالعه: 5 دقیقه

بیشتر از 8 نفر از جان باختگان پرواز مرگبار اصفهانی ها هستند

اطلاعات و اخبار اولیه حاکی از حضور هشت مسافر از استان اصفهان در بین جان‌باختگان هواپیمای اوکراین بود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد آنها بیشتر است.
21 دی 1398
شناسه : 28481
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/28481
783+
بالا
اطلاعات و اخبار اولیه حاکی از حضور هشت مسافر از استان اصفهان در بین جان‌باختگان هواپیمای اوکراین بود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد آنها بیشتر است.

حادثه 24 - اطلاعات و اخبار اولیه حاکی از حضور هشت مسافر از استان اصفهان در بین جان‌باختگان هواپیمای اوکراین بود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد آنها بیشتر است.

هواپیمای بویینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرد حوالی شهر پرند در استان تهران بر اثر اصابت اشتباهی موشک پدافند هوایی سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

همان روز تعداد مسافران این هواپیما که از استان اصفهان بودند توسط مدیریت بحران استانداری اصفهان هشت نفر اعلام شد که شامل سید مهران ابطحی و مهدی اسحاقیان از خمینی‌شهر، منصور اثنی عشری و فاطمه قاسمی دستجردی از اصفهان، مهربان بدیعی از اردستان، سعید کدخدازاده از کاشان، فرشته مالکی از مبارکه و  امیر اشرفی حبیب‌آبادی بود.

افراد دیگری از استان اصفهان در میان جان‌باختگان این حادثه هستند از جمله شکوفه چوپان‌نژاد از متخصصان زنان و زایمان که اصالتا اهل نجف‌آباد بود.

شکوفه چوپان‌نژاد همراه ۲ دخترش به نام‌های صبا و سارا سعادت که دانشجوی پزشکی بودند، عازم کانادا بود.

آرش نجیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  گفت که متاسفانه نام شکوفه چوپان‌نژاد جزو مسافران است و با توجه به بررسی که داشتم از متخصصان زنان و زایمان در شهر اصفهان بود.

همچنین فرزانه نادری یکی دیگر از مسافران اصفهانی این پرواز بود که همراه پسر ۱۱ ساله‌اش به نام نوژان در این حادثه جان باختند.

یکی از دوستان فرزانه نادری گفت که وی در چند سال گذشته همراه خانواده‌اش در کانادا زندگی می‌کرد.

سید مهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در پی درگذشت چهار تن از دانش‌آموختگان این دانشگاه در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پیام تسلیت صادر کرد.

 این دانش‌آموختگان، منصور اثنی عشری ورودی ۸۷ مهندسی عمران، امیر اشرفی حبیب آبادی ورودی ۸۸ مهندسی مکانیک، میلاد نهاوندی ورودی ۸۸ مهندسی شیمی و پریناز قادرپناه ورودی ۸۳ مهندسی نساجی بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیش از این به ایرنا گفت: هماهنگی‌ لازم با سازمان پزشکی قانونی برای گرفتن آزمایش دی ان اِی(DNA) از خانواده‌های درگذشتگان سانحه هوایی روز چهارشنبه انجام شد و آنها می‌توانند به این مرکز در اصفهان مراجعه کنند.

منصور شیشه‌فروش افزود: تعدادی از مسافران این هواپیما، اصالتاُ اهل استان اصفهان هستند و خانواده تعدادی از آنها در این خطه زندگی می‌کنند.

این نکته قابل ذکر می‌باشد که ممکن است مسافران دیگری از استان اصفهان در بین جان‌باختگان این حادثه باشند اما اطلاعاتی از آنها در دسترس نیست.

صبح شنبه ۲۱ دی  ستاد کل نیروهای مسلح اطلاعیه ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است : پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و هنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متأسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد.

ارسال نظر