زمان مطالعه: 4 دقیقه

اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی و 6 دلیل برای رد این فرضیه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که ادعای سقوط هواپیمای اوکراینی توسط سامانه پدافندی ایران ادعایی غیرمنطقی و امکان‌ناپذیر است گفت: تلاش می‌کنیم زودتر از یکی دو ماه آینده نتیجه بررسی علل سقوط هواپیمای اوکراینی را اعلام کنیم.
20 دی 1398
شناسه : 28449
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/28449
1184+
بالا
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که ادعای سقوط هواپیمای اوکراینی توسط سامانه پدافندی ایران ادعایی غیرمنطقی و امکان‌ناپذیر است گفت: تلاش می‌کنیم زودتر از یکی دو ماه آینده نتیجه بررسی علل سقوط هواپیمای اوکراینی را اعلام کنیم.

حادثه 24 - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که ادعای سقوط هواپیمای اوکراینی توسط سامانه پدافندی ایران ادعایی غیرمنطقی و امکان‌ناپذیر است گفت: تلاش می‌کنیم زودتر از یکی دو ماه آینده نتیجه بررسی علل سقوط هواپیمای اوکراینی را اعلام کنیم.

علی عابدزاده در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر سقوط هواپیمای اوکراینی به‌علت اشتباه سامانه پدافندی ایران چند دلیل را برای رد این ادعا اعلام کرد:

  • در زمان حادثه هشت تا 9 هواپیما پیرامون فرودگاه امام خمینی(ره) در حال پرواز داشته‌ایم و ده‌ها فروند نیز در ارتفاع 25هزارپایی به بالا وجود داشته است. مگر می‌شود پدافند به هواپیمایی شلیک کند که هشت‌هزار پا ارتفاع دارد همچنین این فضا فضائی نبوده است که این اتفاق بیفتد.
  • هواپیمای اوکراینی پس از اینکه ساعت 6:13 دقیقه از فرودگاه بلند می‌شود پنج دقیقه بعد و در ساعت 6:18 دقیقه به زمین می‌خورد. در این فاصله از برج مراقبت فرودگاه امام جدا می‌شود و تحویل برج مراقبت مهرآباد می‌شود و اجازه می‌گیرد تا ارتفاع 21 هزار پا بالا برود. خلبان این هواپیما در شرایط ثبات از مهرآباد اجازه ارتفاع 21 هزار پا را گرفته و تا ارتفاع 8 هزار و 100 پایی را نیز رفته است.
  • شاهدان دیده‌اند که آتش در هواپیما وجود داشته و یک دقیقه در هواپیما بوده است درحالی که اگر به هواپیما موشک می‌خورد بلافاصله منفجر می‌شد.
  • هواپیما درحالی که رو به شمال می‌رفته، اما رو به جنوب‌شرقی سقوط کرده است و این نشان می‌دهد هواپیما می‌خواسته به فرودگاه برگردد. هواپیما با سر به زمین نخورده بلکه با شکم به زمین خورده و پس از بلند شدن به جای دیگری پرتاب شده است. سمت به زمین خوردن هواپیما به‌سمت فرودگاه بوده است و نظر نهایی را درباره این سانحه کمیته بررسی آن اعلام می‌کند.
  • آمریکا در چند ماه اخیر به‌علت ضرر هنگفتی که شرکت بوئینگ داده و این سومین هواپیمای بوئینگ است که اخیراً به‌علت نقص فنی سقوط کرده است، برای جلوگیری از ضرر بیشتر این شرکت این ادعا‌ها را مطرح می‌کند. اگر ثابت کنیم سقوط این هواپیما به‌علت نقص فنی بوده است ارزش سهام شرکت بوئینگ به‌شدت کاهش می‌یابد.
  • اگر سامانه مدیریت ایمنی رعایت شود با از کار افتادن یک موتور هواپیما خلبان می‌تواند با موتور باقی‌مانده، هواپیما را بنشاند، اما مشخص نیست در هواپیمای اوکراینی آتش در کجای هواپیما بوده است.باید برای اعلام نتیجه علت سقوط هواپیمای اوکراینی، اطلاعات جعبه سیاه خارج شود.
ارسال نظر