زمان مطالعه: 3 دقیقه

جدال 8 زن و 2 کودک با مرگ در میان شعله های آتش + تصاویر

8 زن و دو کودک که در میان دود و آتش یک ساختمان مسکونی در خیابان وحدت اسلامی گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان نجات یافتند.
18 دی 1398
شناسه : 28430
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/28430
1167+
بالا
8 زن و دو کودک که در میان دود و آتش یک ساختمان مسکونی در خیابان وحدت اسلامی گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان نجات یافتند.

حادثه 24 - 8 زن و دو کودک که در میان دود و آتش یک ساختمان مسکونی در خیابان وحدت اسلامی گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان نجات یافتند.

در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه 1 و 67 را به همراه گروه امداد و نجات ایستگاه یک و خودروی نردبان هیدرولیکی و تشک نجات ساعت 12:03 امروز به خیابان وحدت اسلامی، خیابان بشیری اعزام کرد.

علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: آتش سوزی در قسمت اتاق خواب یک واحد مسکونی به مساحت 70 مترمربع در طبقه اول ساختمان 4 طبقه تک واحدی رخ داده بود و دود و شعله زیادی از نمای ساختمان به بیرون زبانه می کشید و شعله های آتش در حال سرایت به دیگر قسمت های واحد مسکونی بود.

وی افزود: دود زیادی از طریق راه پله ها در ساختمان منتشر شده بود و با توجه به وخامت اوضاع و تقاضای کمک از سوی ساکنین که از پنجره طبقه چهارم فریاد می کشیدند، آتش نشانان توسط نردبان هیدرولیکی خود را به طبقه پنجم رساندند و دو کودک خردسال را به بیرون از ساختمان انتقال دادند.

جبارزاده تصریح کرد: گروه امداد و نجات پس از قطع برق و گاز ساختمان و اجرای ایمن سازی های اولیه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاههای تنفسی خود را از راه پله ها به ساکنین محبوس شده در طبقات رساندند و تعدادی را به پشت بام و دیگر محبوسین را به بیرون از ساختمان انتقال دادند.

وی افزود: آتش نشانان همزمان به وسیله یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی خود را به کانون این آتش سوزی رساندند و توانستند به سرعت شعله های آتش را مهار و از بروز خسارت بیشتر و سرایت آتش سوزی به دیگر قسمت های ساختمان جلوگیری کنند.

فرمانده آتش نشانان گفت: با حضور به موقع آتش نشانان در محل حادثه و عملیات امداد و نجات سریع نیروها خوشبختانه 10 نفر به سلامت از ساختمان خارج شدند و فقط یکی از بانوان دچار دود گرفتگی شده بود که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال پیدا کرد.

گفتنی است: نیروهای عملیات پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و انجام تهویه با تحویل ملک به مالک و نیروی انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

ارسال نظر