زمان مطالعه: 4 دقیقه

چند میلیون نفر در تشییع پیکر سردار سلیمانی شرکت کردند؟

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: حداقل حدود ۷میلیون تهرانی امروز در مراسم وداع و تشییع با پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند. در همین حال آمارها حاکی از آن است که دیروز دست کم 3 میلیون نفر سوار مترو شده اند.
17 دی 1398
شناسه : 28362
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/28362
4231+
بالا
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: حداقل حدود ۷میلیون تهرانی امروز در مراسم وداع و تشییع با پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند. در همین حال آمارها حاکی از آن است که دیروز دست کم 3 میلیون نفر سوار مترو شده اند.

حادثه 24 - قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: حداقل حدود ۷میلیون تهرانی امروز در مراسم وداع و تشییع با پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند. در همین حال آمارها حاکی از آن است که دیروز دست کم 3 میلیون نفر سوار مترو شده اند. 

نصرت‌الله لطفی با قدردانی و تشکر از خلق حماسۀ بی‌نظیر ملت شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی در آیین‌ها و مراسم متعدد استقبال و بدرقه، وداع و تشییع پیکر پاک فرماندۀ محبوب دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد فی سبیل الله شهید ابومهدی المهندس و سایر همرزمان شهیدشان، اعلام کرد: براساس برآورد‌های اولیه و بررسی‌های میدانی و تجمیع آمار از مبادی ذی‌صلاح؛ حداقل حدود 7 میلیون تهرانی امروز در مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر سردار سرافراز سپاه اسلام حضور داشتند.

وی با قدردانی و سپاس بیکران از این همه شور و شعور معنوی امت بزرگ اسلامی و خلق حماسه‌های تجدید بیعت با سردار دل‌ها در شهر‌های مختلف کشور (به‌ویژه در شهر‌های اهواز، مشهد، تهران، قم)، از ملت شهیدپرور، سلحشور و قدرشناس ایران اسلامی دعوت کرد تا در مراسم‌های بزرگداشت و شام غریبان شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای گرانقدر جبهۀ مقاومت که فرداشب پس از اقامۀ نماز مغرب و عشا، در سراسر کشور و تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و شهر‌ها برگزار می‌شود، ضمن تجلیل و قدردانی از عمری مجاهدت جانانه مالک اشتر ایران و انقلاب اسلامی، پیام صلح و وحدت را برای دوستان، مستضعفان، آزادگان و عموم مردم جهان، و خشم انقلابی، انتقام سخت و پشیمان‌کننده را از جلادان آمریکایی ــ صهیونیستی فریاد کنند.

جابجایی 3 میلیون نفر با مترو

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: حدود سه میلیون از عزاداران شرکت کننده در مراسم تشییع سردار دل‌ها و همراهانش با مترو جابجا شدند.

 فرنوش نوبخت شامگاه دوشنبه گفت: ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر از شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی‌ و همرزمانش به وسیله خطوط هفت گانه مترو تهران جابجا شدند.

 این مسئول افزود: از ابتدای دوشنبه خدمات مترو تا پایان مراسم رایگان بود و دو میلیون و ۹۵۰ هزار نفر توسط این ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری جابجا شدند.

وی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری مترویتهران و حومه در این روز با آمادگی کامل و به کارگیری تمامی امکانات خود به خدمت رسانی به شهروندان و شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع در تهران پرداخت خاطرنشان کرد: با تلاش تمامی همکاران این شرکت سعی شد تا ضمن ارایه سرویس دهی منظم، محیطی امن را برای شهروندان و مسافران محترم ایجاد کنیم.

به گفته نوبخت؛ با توجه به حضور بی نظیر شهروندان و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از ابتدای صبح امروز فاصله حرکت قطارها در خط چهار متروی تهران تا ۲ دقیقه کاهش یافت تا جابجایی مسافران تسهیل شود و همچنین به منظور سهولت در جابجایی مسافران در خطوط هفتگانه صد و ۱۵ قطار فوق العاده نیز اعزام شد.

دیدگاه ها
  • حسن زاده
    27 دی 1398
    لطفا آمار الکی ندهید . جمعیت تهران حدود 9 میلیون نفره . این همه خیابان ، این همه منطقه این همه ساختمانهای بلند فقط 9 میلیون نفر . اگر در عرض خیابان انقلاب سی نفر حرکت کنند یعنی فضای راهپیمایی برای هر نفر حدود یک متر مربع باشد ، طول خیابانی که 7 میلیون جمعیت را بخواهد در خود جای دهد باید حدود 230 کیلومتر باشد !!!! محاسبه کنید.

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر