زمان مطالعه: 9 دقیقه

محاکمه زن افغان به اتهام قتل فاطمه کوچولو / او 11 دختر دیگر را نیز ربوده است

زن افغان که با ربودن 12 دختربچه جواهرات آنها را سرقت کرده است به زودی به اتهام قتل فجیع یکی از این کودکان در دادگاه کیفری یک محاکمه خواهد شد.
10 دی 1398
شناسه : 28178
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/28178
1644+
بالا
برای سرقت به فریمان رفته بودم که دیدم در خانه‌ای باز است و دختربچه‌ای در حیاط بازی می‌کند. چون به‌جز او هیچ‌کس آنجا نبود وارد خانه شدم و دختربچه را داخل دستشویی که در گوشه حیاط بود بردم. می‌خواستم النگویش را بدزدم اما او شروع به سر و صدا کرد. من هم گلویش را فشار دادم و بعد از سرقت النگویش فرار کردم.
زن افغان که با ربودن 12 دختربچه جواهرات آنها را سرقت کرده است به زودی به اتهام قتل فجیع یکی از این کودکان در دادگاه کیفری یک محاکمه خواهد شد.

حادثه 24 - زن افغان که با ربودن 12 دختربچه جواهرات آنها را سرقت کرده است به زودی به اتهام قتل فجیع یکی از این کودکان در دادگاه کیفری یک محاکمه خواهد شد.

اواسط سال 96 دختری پنج‌ساله به نام فاطمه که ساکن شهرستان فریمان بود برای بازی به خانه پدربزرگش رفت، اما در آنجا به طرز مرموزی النگوهای کوچکش سرقت شد و خودش نیز به قتل رسید. هرچند همان روز یکی از اهالی شهر به‌عنوان مظنون دستگیر شد اما 2روز بعد معلوم شد او بی‌گناه است و پلیس در شهر دیگری توانست قاتل را به دام بیندازد. اما این حادثه تلخ چگونه اتفاق افتاد؟

به‌دنبال فاطمه

فاطمه در خانه حوصله‌اش سر رفته بود و می‌خواست به خانه پدربزرگش که چند خانه آن طرف‌تر بود برود. در یک طبقه پدربزرگ و در طبقه دیگر عموی فاطمه ساکن بودند. هر وقت فاطمه می‌خواست به خانه پدربزرگ برود مادرش او را می‌برد اما این بار او تنها رفت. مادر داغدارش می‌گوید: «یک‌بار هم نشد که فاطمه تنها به آنجا برود. همیشه یا خودم می‌بردمش یا اینکه از پنجره او را می‌پاییدم تا وارد خانه آقاجون شود. اما آن روز دخترم صبر نکرد تا من آماده شوم و به تنهایی رفت.»

مادر فاطمه دختر یک‌و‌نیم‌ساله‌ای نیز به نام زینب دارد. او می‌گوید: «چند ساعت بعد شوهرم از سر کار برگشت و سراغ فاطمه را گرفت. فاطمه همیشه وقتی پدرش از سرکار می‌آمد برایش شیرین‌زبانی می‌کرد. گفتم به خانه آقاجون رفته است. با هم آماده شدیم و دنبال دخترمان رفتیم اما پدربزرگش گفت که فاطمه اصلا آنجا نرفته است. از همان موقع دلشوره من شروع شد.»

این زن ادامه می‌دهد: «حیاط خانه، اتاق‌ها، کوچه‌پس‌کوچه‌ها و زمین‌های خالی اطراف، همه جا را دنبالش گشتیم اما نبود. جلوی در خانه پدربزرگ ایستاده بودیم که ناگهان برادرزاده شوهرم که حدود 17سال دارد جیغ کشید و گفت فاطمه را پیدا کرده است. او داخل خانه بود. همگی دوان‌دوان داخل رفتیم و با جسد فاطمه روبه‌رو شدیم. برادرزاده شوهرم گفت که جسد را داخل دستشویی که گوشه حیاط قرار دارد دیده و با خودش داخل اتاق برده است.» از اینجا به بعد بغض مادر فاطمه می‌ترکد: «گلوی دخترم کبود شده بود. او را خفه کرده بودند. النگویش هم سرقت شده بود اما هنوز گوشواره‌ها به گوشش بود. هنوز بدنش کمی گرم بود و وقتی مأموران و متخصصان پزشکی قانونی آمدند گفتند حداکثر نیم ساعت از مرگش می‌گذرد.»

اولین مظنون

دقایقی بعد از کشف جسد فاطمه محل حادثه شلوغ‌تر از همیشه شد. مأموران بررسی صحنه جرم، خود را به آنجا رساندند و تحقیقات فنی- پلیسی کلید خورد. مأموران عروسک و دمپایی دختربچه را در حیاط کشف کردند. هیچ‌کس نمی‌دانست چه‌کسی و با چه‌انگیزه‌ای این جنایت هولناک را مرتکب شده است. با وجود اینکه به‌دلیل سرقت النگوهای فاطمه به‌نظر می‌رسید او قربانی سرقت طلاهایش شده است اما سرقت نشدن گوشواره‌های او برای پلیس جای سؤال باقی گذاشته بود. با وجود این در همان تحقیقات مقدماتی مأموران به یکی از اهالی مظنون شدند و او را دستگیر کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مظنون سابقه خصومت و دشمنی با فاطمه و خانواده‌اش ندارد. با وجود این تحقیقات از وی ادامه یافت تا اینکه چند روز بعد اتفاق تازه‌ای افتاد که مسیر پرونده را دگرگون کرد.

رد قاتل در طلافروشی

در شرایطی که تیم ویژه‌ای از مأموران پلیس آگاهی فریمان تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری قاتل آغاز کرده بودند، کیلومترها آ‌ن‌طرف‌تر مأموران پلیس شهرستان تربت جام و باخرز در استان خراسان رضوی مشغول تحقیق درباره سرقت طلاهای چند کودک بودند. شواهد نشان می‌داد عامل این سرقت‌ها زن جوانی است که بدون اینکه ردی از خود به جا بگذارد متواری شده است. با وجود این، در جریان تحقیقات میدانی مأموران مردی را شناسایی کردند که برای فروش چند قطعه طلای کودکان به طلافروشی رفته بود. صاحب طلافروشی به مأموران گفت که این مرد مورد اعتماد است و چندبار دیگر هم طلاهای کودکان را بدون فاکتور فروخته است. ادامه تحقیقات گام به گام مأموران را به دستگیری زن سارق نزدیک‌تر می‌کرد تا اینکه مرد جوان دستگیر شد و اعتراف کرد که طلاها را از زنی جوان که ساکن منطقه مشهد ریزه تایباد است، گرفته است. در این شرایط مأموران انتظامی تربت جام با اخذ نیابت قضایی راهی منطقه مشهد ریزه شدند و زن جوان را دستگیر کردند.

زن افغان؛ قاتل فاطمه

این زن که40ساله و از اتباع یکی از کشورهای همسایه است در جریان تحقیقات اعتراف کرد که تاکنون 12 کودک را در مشهد، شاندیز، تربت جام و تایباد ربوده و بعد از سرقت طلاهایشان آنها را در حاشیه شهر رها کرده است. هرچه بازجویی‌ها از این زن ادامه پیدا می‌کرد او جرایم بیشتری را به گردن می‌گرفت. تا اینکه در نهایت اقرار کرد چند روز قبل در جریان سرقت النگوی کودکی در شهر فریمان او را خفه کرده است. به این ترتیب معلوم شد این زن قاتل فاطمه است. او در اعترافاتش گفت: برای سرقت به فریمان رفته بودم که دیدم در خانه‌ای باز است و دختربچه‌ای در حیاط بازی می‌کند. چون به‌جز او هیچ‌کس آنجا نبود وارد خانه شدم و دختربچه را داخل دستشویی که در گوشه حیاط بود بردم. می‌خواستم النگویش را بدزدم اما او شروع به سر و صدا کرد. من هم گلویش را فشار دادم و بعد از سرقت النگویش فرار کردم.

حالا با گذشت دو سال از این حادثه در شرایطی که همه شواهد و مدارک علیه زن افغان است پرونده او به اتهام 12 فقره آدم ربایی و سرقت جواهرات کودکان و همچنین ایراد ضرب و جرح عمدی و قتل قتل فاطمه، دختر 5 ساله فریمانی به دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی فرستاده شد و قرار است به زودی او در شعبه سوم محاکمه شود.

ارسال نظر