زمان مطالعه: 6 دقیقه

بازگشت محمدرضا گلزار و مسابقه برنده باش؛ از شایعه تا واقعیت

چند روز قبل خبری درباره بازگشت مسابقه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار، در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. این مسابقه پرحاشیه، اردیبهشت امسال، پس از فتوای آیت‌ا... مکارم شیرازی علیه این مسابقه از جدول پخش شبکه 3 کنار گذاشته شد اما حالا قرار است با تغییر نام و دکور جدید، ویژه پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته شود. آن طور که در خبر آمده، ساختار این مسابقه مشابه «برنده باش» است.
10 دی 1398
شناسه : 28176
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/28176
1994+
بالا
چند روز قبل خبری درباره بازگشت مسابقه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار، در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. این مسابقه پرحاشیه، اردیبهشت امسال، پس از فتوای آیت‌ا... مکارم شیرازی علیه این مسابقه از جدول پخش شبکه 3 کنار گذاشته شد اما حالا قرار است با تغییر نام و دکور جدید، ویژه پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته شود. آن طور که در خبر آمده، ساختار این مسابقه مشابه «برنده باش» است.

حادثه 24 - چند روز قبل خبری درباره بازگشت مسابقه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار، در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. این مسابقه پرحاشیه، اردیبهشت امسال، پس از فتوای آیت‌ا... مکارم شیرازی علیه این مسابقه از جدول پخش شبکه 3 کنار گذاشته شد اما حالا قرار است با تغییر نام و دکور جدید، ویژه پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته شود. آن طور که در خبر آمده، ساختار این مسابقه مشابه «برنده باش» است.

توقف پخش «برنده باش» و «پنج ستاره»

اردیبهشت امسال، آیت‌ا... مکارم شیرازی درباره این که مسابقه «برنده باش» مصداق «قمار» و «بخت آزمایی» است، فتوا داد و در ادامه رئیس صداوسیما به اداره کل بازرگانی سازمان دستور داد این مسابقات و حامیان مالی آن‌ها، از تلویزیون حذف شوند. بنابراین، نه تنها مسابقه «برنده باش» از جدول پخش حذف شد بلکه ادامه پخش مسابقه «پنج ستاره» هم متوقف شد. اگرچه که مبلغ جایزه «پنج ستاره» از «برنده باش» کمتر بود اما جوایز آن نیز مانند این برنامه، از پولی که شرکت‌کنندگان برای حضور در مسابقه می‌دادند تامین می‌شد، بنابراین «پنج ستاره» هم، مصداق «قمار» و «ترویج روحیه انتظار برای ثروت بادآورده» محسوب می شد.

تکرار«برنده باش» بدون تغییر ساختار

ظاهرا قرار است ساختار مسابقه «برنده باش» ویژه نمایش خانگی، تغییر نکند و حتی حامی مالی این مسابقه نیز سجاد خواجه علیجانی است؛ همان حامی مالی «برنده باش»! در واقع اگر قرار باشد منبع جایزه این مسابقه در نمایش خانگی مانند آن چه در تلویزیون دیدیم، از پول شرکت‌کنندگان تامین شود، همچنان مصداق شبه قمار خواهد بود و اگر مبلغ جوایز مسابقه زیاد باشد نیز حکم همان «ترویج روحیه انتظار برای ثروت بادآورده» را دارد، بنابراین، پخش آن بدون تغییرات اساسی در مدل و روند مسابقه، در شبکه نمایش خانگی چه چیزی را عوض خواهد کرد؟! گرچه قرار است سری جدید مسابقه «پنج ستاره»، دوباره به آنتن تلویزیون برگردد اما طبق توضیحات مدیر گروه اجتماعی شبکه 5، در ساختار و محتوای سری جدید این مسابقه که قرار است با اجرای حمید گودرزی دوباره به آنتن تلویزیون برگردد، تغییراتی اتفاق بیفتد.

 

شانس کم «برنده باش» در نمایش خانگی

گذشته از اشکالاتی که از نظر فقهی و شرعی به مسابقه‌ای مانند «برنده باش» و امثال آن وارد است، مخاطبان قبلا این مسابقه را به طور رایگان در تلویزیون دیده‌اند، حالا اگر قرار باشد همان مسابقه صرفا با ظاهر و اسم جدید در نمایش خانگی تکرار شود، چقدر برای دیده شدن و مورد استقبال قرار گرفتن شانس دارد؟ اگرچه حضور محمدرضا گلزار به عنوان مجری، برای تعدادی از مخاطبان جذاب خواهد بود اما چه تعداد از مردم حاضرند هم برای شرکت در مسابقه و هم برای تماشای آن در نمایش خانگی، پول بدهند؟ آیا پرمخاطب بودن این برنامه در تلویزیون، تضمینی است برای این که در شبکه نمایش خانگی نیز محبوب و پرمخاطب باشد؟

ادعای عجیب حل شدن مسئله شرعی

دیروز ایلنا به نقل از یک منبع آگاه درباره ساخت این مسابقه در نمایش خانگی، از زمان احتمالی پخش این برنامه خبر داد و نوشت: «هنوز مراحل تغییرات و زمان آغاز این برنامه مشخص نشده و باید ابتدا حامی مالی آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کند و هماهنگی‌ها انجام شود. تغییراتی در دکور و اپلیکیشن برنامه خواهیم داشت و احتمالا پخش برنامه از بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.» او در پاسخ به سوالی درباره این که در سری جدید مشکلی که بعضی از مراجع تقلید با ساختار این برنامه داشتند حل شده است یا خیر، به ایجاد تغییرات در مسابقه اشاره کرد و گفت: «صد درصد مشکل حل شده است چراکه به نوعی روند مسابقه تغییر کرده و دیگر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.» نکته عجیب این ادعا درباره ایجاد تغییرات این است که اگر شرکت‌کنندگان مانند سری قبل برای حضور در مسابقه پولی نپردازند، پس منبع اهدای جوایز از کجا تامین خواهد شد و اگر جوایز میلیونی در کار نباشد، دیگر این مسابقه چه جذابیتی برای مخاطبان خواهد داشت؟! این منبع آگاه علت ساخت این مسابقه در شبکه نمایش خانگی به جای تلویزیون را هم پر بودن جدول پخش تلویزیون اعلام کرد!

ارسال نظر