زمان مطالعه: 5 دقیقه

خالی کردن کارت عابر بانکها با شگرد برنده شدن در مسابقه رادیویی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری 4 نفر که با شهروندان تماس می گرفتند و به ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی کارت عابر بانک آنها را خالی می کردند خبر داد.
03 دی 1398
شناسه : 27962
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27962
650+
بالا
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری 4 نفر که با شهروندان تماس می گرفتند و به ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی کارت عابر بانک آنها را خالی می کردند خبر داد.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری 4 نفر که با شهروندان تماس می گرفتند و به ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی کارت عابر بانک آنها را خالی می کردند خبر داد.

سرهنگ  تورج کاظمی در تشریح این خبر، گفت : چندی پیش مردی 49 ساله ساکن تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس، اظهار داشت: فردی ناشناس طی تماس تلفنی، خود را مجری رادیو جوان معرفی و گفت شما از برندگان خوش شانس برنامه ما هستید و برنده سفر به عتبات عالیات شده اید و برای دریافت جایزه می بایست به نزدیکترین دستگاه خودپرداز مراجعه نمائید. بنده نیز فریب خورده و به نزدیکترین خودپرداز مراجعه کردم.  

سرهنگ کاظمی در ادامه اظهار داشت : مالباخته گفت: وی مجدد با من تماس گرفت و کارت را وارد دستگاه نمودم ابتدا به درخواست شخص تماس گیرنده موجودی کارت را گرفتم و چون مبلغ کارت بیش از 30 میلیون ریال بود برای واریز هدیه درخواست رمز دوم کارتم را کرد من در ابتدا قبول نکردم ولی وی با بیان مسلط و شیوا و چرب زبانی مرا متقاعد به این کار نمود و من از روی ساده لوحی رمز دوم و برخی از اطلاعات روی کارت را برایش فرستادم که ناگهان در کمتر از چند دقیقه مبلغ 252،000،000 ریال از حسابم کسر شد و فهمیدم تمامی موجودی کارتم به سرقت رفته  و با او چند بار تماس گرفتم ولی دیگر پاسخی نشنیدم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پلیس در تجسس های خود متوجه شد 4 نفر با همدستی یکدیگر اقدام به کلاهبرداری و سرقت موجودی مالباخته کرده اند، ادامه داد : در خلال رسیدگی مأموران دریافتند تعداد 30 فقره مشابه پرونده با موضوع و شگرد مشترک مجرمان در پلیس مطرح رسیدگی می باشد.

سرهنگ کاظمی گفت : در بررسی بعمل آمده مشخص شد تمام پرونده ها با متهمین مرتبط و اشتراک دارد  لذا 4 نفر متهم که همگی در رده سنی 21 الی 27 ساله بودند ؛ شناسایی و با هماهنگی با دادسرا و پلیس فتا استان البرز متهمین در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند .

وی افزود: متهمان در اعترافات خود اعلام داشتند با این ترفند اقدام به انتقال و برداشت غیرمجاز از حساب های شهروندان می کردند و سپس وجوه حاصله را از چرخه بانکی خارج و بعضاً از طریق خرید چندین کالا و لوازم خانگی از فروشگاه های اینترنتی و فروش کالاها مبادرت به نقد نمودن آنها می کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه پرونده به همراه شاکیان و مستندات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد، دراین باره به شهروندان اعلام کرد: در صورت دریافت پیامک های مشکوک و تماس های تلفنی، فریب پیام ها و تماس های این چنینی را نخورده و در صورت مواجهه با آن از طریق تماس با فوریت های 110 و سایت اینترنتی فتا ناجا از صحت یا خلاف آن مطلع شوید و همیشه در حفظ رمز های عبوری و اطلاعات مربوط به حساب های بانکی خود دقت کنید همچنین سعی کنید که رمز دوم خود را حذف و برای تمامی حساب های بانکی خود از رمز یکبار مصرف استفاده نمایند.

ارسال نظر