زمان مطالعه: 4 دقیقه

سارقان خانه باغ های مرند به دام افتادند

فرمانده انتظامی مراغه از شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره سارقان خانه باغ‌ها و اماکن خصوصی در این شهرستان خبرداد.
01 دی 1398
شناسه : 27906
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27906
926+
بالا
فرمانده انتظامی مراغه از شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره سارقان خانه باغ‌ها و اماکن خصوصی در این شهرستان خبرداد.

حادثه 24 - فرمانده انتظامی مراغه از شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره سارقان خانه باغ‌ها و اماکن خصوصی در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ کاظم دهقانی در تشریح دستگیری پنج نفر سارق و مالخر حرفه‌ای خودرو، لوازم داخل خودرو، موتور سیکلت و سیم کابل برق گفت: در پی افزایش سرقت خودرو، لوازم داخل خودرو، موتورسیکلت و سیم برق در حوزه شهرستان مرند، مأموران پلیس آگاهی شهرستان تحقیقات گسترده خود را در خصوص شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان با اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی و اخذ نیابت قضایی سرانجام پس از چندین روز تلاش شبانه روزی موفق شدند اعضای اصلی این باند را شناسایی و طی چند عملیات موفق پلیسی سه سارق حرفه‌ای و دو مالخر را دستگیر کنند.

وی اظهار کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه به 20 فقره سرقت خودرو، 10فقره سرقت موتور سیکلت و 40 فقره سرقت سیم کابل، لوازم داخل خودرو و سایر موارد اعتراف کرده و این متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دهقانی خاطرنشان کرد: هوشیاری مردم در برابر مجرمان از حضور مقتدرانه پلیس هم کارآمدتر است و به همین دلیل لازم است.

سرهنگ اللهوردیان رئیس پلیس مراغه در تشریح شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره سارقان خانه باغ‌ها و اماکن خصوصی در این شهرستان افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از خانه باغ ها و اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی سارقان، در عملیاتی غافلگیرکننده موفق به دستگیری اعضا این باند ۳ نفره شدند.

اللهوردیان اضافه کرد: در این عملیات مقادیر زیادی انواع اموال مسرقه از جمله انواع پمپ های آب، سمپاش های کشاورزی، دینام، سیم و کابل، کپسول های گاز و پیک نیک، سماورهای نفتی و ذغالی، بیل، بیلچه و فرغون کشف و ضبط شد.

وی گفت: براساس برآورد کارشناسی، ارزش اموال مسروقه کشف شده حدود ۱.۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اموال مسروقه کشف شده پس از شناسایی تحویل صاحبان آنها خواهد شد افزود: از مال باختگان دعوت می شود برای شناسایی و دریافت اموال سرقت شده خود، به پلیس آگاهی این شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به رغم هشدارهای پلیسی، متاسفانه مال باختگان در حفظ و حراست از اموال خود در خانه باغ ها و اماکن خصوصی و عمل به هشدارهای پلیسی کوتاهی می کنند.

اللهوردیان با تاکید بر لزوم رعایت موازین ایمنی برای پیشگیری از سرقت اضافه کرد: شهروندان از قرار دادن اموال و اشیای قیمتی و ارزشمند خود در زمان عدم حضور در خانه باغ‌ها به ویژه در فصول سرد سال خودداری کرده و این اماکن را به دوربین های مدار بسته، قفل و حفاظ های ایمنی مجهز کنند.

ارسال نظر