زمان مطالعه: 2 دقیقه

حکم زندان برای متهمان پرونده گندم‌های مفقودی گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از صدور صدور رای متهمان پرونده گندم های مفقودی گلستان خبرداد و گفت: متهمان به زندان و بازگرداندن پول گندم های مفقودی، محکوم شدند.
26 آذر 1398
شناسه : 27797
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27797
560+
بالا
رئیس کل دادگستری گلستان از صدور صدور رای متهمان پرونده گندم های مفقودی گلستان خبرداد و گفت: متهمان به زندان و بازگرداندن پول گندم های مفقودی، محکوم شدند.

حادثه 24 - رئیس کل دادگستری گلستان از صدور صدور رای متهمان پرونده گندم های مفقودی گلستان خبرداد و گفت: متهمان به زندان و بازگرداندن پول گندم های مفقودی، محکوم شدند.

هادی هاشمیان اظهار کرد: دادگاه با احراز بزهکاری متهمان مبنی بر مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع، متهم ردیف اول آقای آق اویلی رادنیا را به تحمل پنج سال حبس و آقایان میرحسین شجاعی و ابوالحسن فاضلی را هرکدام به تحمل نه سال حبس محکوم کرد.

وی افزود: علاوه بر حبس، هر سه متهم جمعا به پرداخت جزای نقدی معادل ارزش ۹ میلیون و ۳۷ هزار و ۹۹۳ کیلوگرم گندم محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه این رای قطعی و انتشار آن در رسانه ها منعی ندارد، ‌تصریح کرد: رسیدگی به پرونده گندم های مفقودی گلستان از ۱۹ آبان آغاز شد و رسیدگی به آن سه جلسه طول کشید.

هاشمیان افزود: از متهمان این پرونده آقای رادنیا با تودیع وثیقه آزاد است، آقای شجاعی فراری است و آقای فاضل به علت ناتوانی در تامین وثیقه در زندان مرکزی مشهد برای پرونده دیگری زندانی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری کل گلستان، شاکی این پرونده شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ استان گلستان سال ۹۵ حدود ۱۵ هزار تن گندم را به کارخانه متهمان با نام   دُر آسیاب شاهکوه  امانت سپرده بود که بیش از ۹ هزار تن گندم مفقود شد.

پرونده گندم های مفقودی گلستان پس از پرونده معروف به پرهام آزادشهر، دومین پرونده ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان به ریاست قاضی مزیدی رسیدگی شد.

ارسال نظر