زمان مطالعه: 3 دقیقه

تزریق با سرسرنگ مشترک در بیمارستان بعثت همدان؛ شایعه ای که تکذیب شد

مدیر مجتمع آموزشی درمانی بعثت همدان درباره خبر استفاده از سرسرنگ مشترک در بیمارستان همدان توضیحاتی را ارائه کرد.
19 آذر 1398
شناسه : 27583
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27583
965+
بالا
مدیر مجتمع آموزشی درمانی بعثت همدان درباره خبر استفاده از سرسرنگ مشترک در بیمارستان همدان توضیحاتی را ارائه کرد.

حادثه 24 - مدیر مجتمع آموزشی درمانی بعثت همدان درباره خبر استفاده از سرسرنگ مشترک در بیمارستان همدان توضیحاتی را ارائه کرد.

حمید کیانی فتوت مدیر مجتمع آموزشی درمانی «بعثت» همدان با اشاره به اینکه امروزه شایعات و مسائل بسیاری در فضای مجازی مطرح می‌شود که بسیاری از آنها مبنای صحیح و علمی ندارند، عنوان کرد: در نخستین ساعات نشر این شایعه، کمیته‌ای در بیمارستان شکل گرفت و با حضور افراد مرتبط، مستندات مسأله از جمله تصویر دوربین‌های مداربسته بیمارستان بررسی شد که در نتیجه این بررسی‌ها کذب بودن شایعه به اثبات رسید.

او با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان با کمبود سرنگ در بیمارستان مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: کیت‌های آزمایشگاهی تست قندخون نیز به حد کفایت در مجتمع وجود دارد و قیمت آن به حدی مناسب است که در اغلب منازل نیز یافت می‌شود و بیشتر مردم با ساز و کار آن آشنایی دارند و بررسی آن برای هر فرد در دسترس است.

فاطمه فرزانه آزاد مدیر پرستاری بیمارستان نیز در این خصوص اظهار کرد: حفظ ایمنی کارکنان و بیماران نخستین موضوعی است که در حوزه بهداشت و درمان آموزش داده می‌شود.

او با بیان اینکه در مجموعه گسترده‌ای نظیر بعثت، بروز کمّی و کاستی دور از انتظار نیست، گفت: در این موضوع به خصوص با اندک اطلاعات پزشکی می‌توان بی‌اساس بودن شایعه را دریافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه همواره پذیرای انتقادات، پیشنهادات و نظرات سازنده هستیم،اظهار داشت: شایعه‌پراکنی و انتقادات غیرمنصفانه موجب دلسردی مردم نسبت به سیستم بهداشت و سلامت کشور و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

محمد طاهری گفت: از این رو حق پیگیری چنین شایعاتی از طریق مراجع ذیصلاح را در دستور کار داریم.

ارسال نظر