زمان مطالعه: 4 دقیقه

دزد خانه های شمال غرب تهران در یزد به دام افتاد

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای منازل شمال غرب تهران در استان یزد خبر داد.
16 آذر 1398
شناسه : 27498
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27498
724+
بالا
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای منازل شمال غرب تهران در استان یزد خبر داد.

حادثه 24 - رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای منازل شمال غرب تهران در استان یزد خبر داد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت یک بامداد پنجم مهرماه امسال مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و از سرقت اموال منزلش در محدوده بزرگراه رسالت به کلانتری ۱۹۰ مجیدیه اعلام شکایت کرد.

وی بیان داشت: با انجام تحقیقات اولیه توسط ماموران کلانتری مجیدیه و تایید صحت خبر، پرونده تشکیل شده برای شناسایی عامل یا عاملان سرقت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با دریافت پرونده، کارآگاهان بلافاصله به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل وقوع سرقت شدند و در بررسی اولیه صحنه جرم مشخص شد سارق یا سارقان از زمین خالی مجاور منزل مسکونی ویلایی وارد حیاط و با تخریب درب ورودی، وارد ساختمان شده اند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی ابراز داشت: شاکی در تحقیقات مقدماتی به کارآگاهان گفت: ساعت ۷ عصر از منزلم خارج شدم و پس از مراجعه متوجه شدم که درب سمت حیاط منزل تخریب شده است. زمانی که وارد منزلم شدم با برهم خوردگی منزل مواجه و متوجه شدم وسایلی از قبیل ۲ دستگاه دوربین عکاسی و فیلمبرداری، ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه، مبلغ حدود دو هزار دلار و یک رشته زنجیر طلا در مجموع به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال سرقت شده است.

نثاری با بیان اینکه ماموران برای کشف جرم به تحقیقات میدانی پرداختند، گفت: در این تحقیقات به دست آورند که مرد میانسالی سرقت را انجام داده است و در گام بعدی تصویر واضحی از وی به دست آوردند.

 این مقام انتظامی عنوان کرد: درپایش‌های اطلاعاتی، هویت این فرد به نام قادر ۴۳ ساله با ۹ فقره سابقه کیفری شناسایی شد و ماموران موفق شدند مخفیگاه وی را در شهر یزد شناسایی کنند.

نثاری اضافه کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با اخذ نیابت قضائی تیمی از ماموران عملیات این پایگاه برای دستگیری متهم راهی شهر یزد شدند.

وی اظهار کرد: با ورود کارآگاهان به شهر یزد، مراقبت‌های ویژه پلیسی از مخفیگاه متهم آغاز شد در نهایت کارآگاهان موفق شدند متهم را در دهم آذرماه در مخفیگاهش دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه چهارم انتقال دهند.

این مقام پلیسی گفت: متهم که در ابتدا منکر ارتکاب سرقت منزل بود، با دیدن تصویرخود لب به اعتراف گشود و اظهار داشت، اموال را پس از سرقت در محدوده میدان شوش به افراد عبوری فروخته ام و بلافاصله به شهر یزد گریخته ام.

نثاری در انتها با بیان اینکه سارق به سرقت اموال مال باخته به صراحت اعتراف کرد، افزود: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مال باختگان و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار دارد.

ارسال نظر