زمان مطالعه: 3 دقیقه

گزارشِ جنجالی اوبر از آزار مسافران و رانندگانش در آمریکا

شرکت اوبر برای اولین بار گزارشی در مورد آزار مسافران و رانندگان خود در آمریکا منتشر کرده است.
16 آذر 1398
شناسه : 27488
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27488
608+
بالا
شرکت اوبر برای اولین بار گزارشی در مورد آزار مسافران و رانندگان خود در آمریکا منتشر کرده است.

حادثه 24 - شرکت اوبر برای اولین بار گزارشی در مورد آزار مسافران و رانندگان خود در آمریکا منتشر کرده است.

طبق این آمار طی دو سال نزدیک به ۶۰۰۰ مورد آزار و تعرض به مسافران و رانندگان در آمریکا گزارش شده است.

شرکت اوبر به تازگی گزارشی ۸۴ صفحه‌ای درباره موارد آزار مسافران و رانندگان خود منتشر کرد. این نخستین بار است که این شرکت آمریکایی دست به چنین کاری زده است.

اوبر (Uber) یک سرویس هم‌سفری آنلاین است. اپلیکیشن تلفن هوشمند به طور خودکار مسافران را با نزدیک‌ترین راننده مرتبط می‌کند و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد.

گزارش امنیتی شرکت اوبر که اکنون منتشر شده است، بازه زمانی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی را دربرمی‌گیرد. در این گزارش از نزدیک به ۶۰۰۰ مورد آزار مسافران و رانندگان اوبر سخن رفته که در ۴۶۴ مورد از این آزارها، تجاوز صورت گرفته است.

طبق این گزارش در این دو سال ۱۹ نفر در آمریکا در پی ضرب و شتم جان خود را از دست دادند. هشت نفر از آنها مسافر، هفت نفر راننده و چهار نفر نیز افرادی ثالث بوده‌اند.

طبق گزارش اوبر اکثر قربانیان این آزارها مسافران زن و در هفت درصد موارد نیز رانندگان اوبر بوده‌اند.

شرکت اوبر در عین حال در گزارش خود تأکید می‌کند که در دو سال مزبور مجموعا ۲.۳ میلیارد مورد مسافرکِشی توسط این شرکت به ثبت رسیده و این امر در ۹۹.۹ درصد موارد نیز بدون مشکل انجام گرفته است.

اوبر اخیرا در تلاش برای ایجاد و استفاده از ابزارهایی بوده که امنیت مسافران و رانندگان را افزایش می‌دهد. برای نمونه نزدیک به یک میلیون متقاضی که قصد داشتند به عنوان راننده برای اوبر فعالیت کنند در آزمون‌های لازم رد شدند.

 به گزارش دویچه‌وله، افزون بر این ۴۴ هزار راننده نیز در جریان بازبینی و بررسی‌های مجدد از فهرست رانندگان اوبر حذف شده‌اند. شرکت اوبر که ۱۰ سال پیش تأسیس شد و مقر آن در سانفرانسیسکو است، در چندین کشور جهان فعالیت دارد.

ارسال نظر