زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات پنج نفر از میان دود و آتش در ساختمانی در وصال شیرازی

آتش نشانان تهران طی عملیاتی در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی موفق به مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی و نجات جان ساکنان این ساختمان شدند.
12 آذر 1398
شناسه : 27405
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27405
515+
بالا
آتش نشانان تهران طی عملیاتی در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی موفق به مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی و نجات جان ساکنان این ساختمان شدند.

حادثه 24 - آتش نشانان تهران طی عملیاتی در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی موفق به مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی و نجات جان ساکنان این ساختمان شدند.

پس از برقراری تماس‌ همسایگان و ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه ی ۱۲۵ از بروز آتش سوزی در این ساختمان و نیز گرفتار شدن چند نفر از ساکنان در داخل طبقات خبر دادند که ستاد فرماندهی آتش نشانی ساعت 23:32 دقیقه شب گذشته نیروهای عملیات ایستگاههای 40، 46 و تیم امداد و نجات 14 به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به خیابان وصال شیرازی، بالاتر از تقاطع طالقانی رهسپارکرد.

حمید میرزاقلی افسر آماده منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حاضر شده بود، دراین باره گفت: آتش سوزی در طبقه ی اول یک ساختمان چهار طبقه مسکونی به وسعت 90 متر مربع بوقوع پیوست و همچنین دود و شعله های آتش از پنجره این واحد مسکونی به بیرون زبانه می کشید.

وی اضافه کرد: دود و حرارت حاصل از این آتش سوزی علاوه بر اینکه تمام فضای این ساختمان را فرا گرفته بود، موجب محبوس شدن چند تن از ساکنان در داخل واحدها ی مسکونی در طبقات فوقانی آن شده بود.

این افسر آماده عملیات آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز محل و ایمن کردن آن، با تقسیم شدن به چند گروه و کشیدن سه رشته لوله ی آبدهی برای خاموش کردن آتش سوزی و نجات محبوسین وارد ساختمان شدند.

میرزاقلی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی با جستجو درطبقات مختلف ساختمان و داخل واحد های مسکونی توانستند پنج نفر از ساکنان شامل یک مرد حدودا 65 ساله، یک زن 35 ساله و نیز 3 نفر مرد میانسال را نجات دهند که همگی آنان از داخل ساختمان به محل امن انتقال پیدا کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از به کنترل درآمدن شعله های آتش و جلوگیری از سرایت و پیشروی آن به طبقات فوقانی، آتش نشانان با کمک فن های مکش هوا دودهای انتشاریافته در داخل ساختمان را به بیرون تخلیه شدند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان آتش نشانی منطقه برای تشخیص علت وقوع این آتش سوزی و همچنین برآورد میزان خسارات وارده به بررسی آن پرداختن

ارسال نظر