زمان مطالعه: 2 دقیقه

شکارچی خرس قهوه ای دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت: شکارچی که اقدام به شکار واختفاء لاشه و پوست یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات رضوانشهر کرده بود توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان دستگیر شد.
09 آذر 1398
شناسه : 27302
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27302
2540+
بالا
فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت: شکارچی که اقدام به شکار واختفاء لاشه و پوست یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات رضوانشهر کرده بود توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان دستگیر شد.

حادثه 24-  فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت: شکارچی که اقدام به شکار واختفاء لاشه و پوست یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات رضوانشهر کرده بود توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان دستگیر شد.

ساسان اکبری پور گفت: اکیپ ویژه عملیات یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ساعات گذشته شکارچی حرفه ای  که اقدام به شکار و اختفاء لاشه وپوست یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات رضوانشهر کرده بود را دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع انتظامی و قضایی استان داد.

وی افزود: این فرد متخلف پس از تشکیل پرونده در حال حاضر به جهت اعمال قانون در اختیار نیروی انتظامی استان گیلان قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان، مجازات مالی تعیین شده برای شکار خرس قهوه‌ای را ۵۰ میلیون تومان و ۶ ماه حبس اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از کوه های تالش و آستارا، ارتفاعات سیاهکل، منطقه اشکورات رودسر و حوزه شهرستان رودبار بیشترین گزارشات دیده شده و مشاهده خرس‌های قهوه‌ای دریافت شده است.

اکبری‌پور به کشف و ضبط ۱۲ قبضه انواع سلاح شکاری در ۴۸ ساعت گذشته توسط پرسنل یگان حفاظت محیط‌ زیست استان گیلان اشاره و گفت: تمام شکارچیانی که در گیلان اقدام به اخذ پروانه شکار کرده‌اند باید حتماً طبق ضوابط و شرایط مندرج و تعیین شده در پروانه‌های صادر شده اقدام به شکار کنند.

وی افزود: شکارچیان باید در هر مسافرت برای شکار تمام مدارک از جمله کارت حمل سلاح معتبر و پروانه شکار را جهت ارائه به مأموران همراه خود داشته باشند علاوه بر این از استفاده از سلاح شکاری دیگران نیز جدا خودداری به عمل آورند.

ارسال نظر