زمان مطالعه: 4 دقیقه

کارشناس اسلحه: آقای نجفی حالت دستپاچگی داشت

ماهرخ کیان زاده کارشناس اسلحه در دومین جلسه رسیدگی، نظریه تکمیلی خود را در خصوص نحوه اصابت گلوله به بدن میترا استاد ارائه کرد.
09 آذر 1398
شناسه : 27284
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27284
4045+
بالا
ماهرخ کیان زاده کارشناس اسلحه در دومین جلسه رسیدگی، نظریه تکمیلی خود را در خصوص نحوه اصابت گلوله به بدن میترا استاد ارائه کرد.

حادثه 24 - ماهرخ کیان زاده کارشناس اسلحه در دومین جلسه رسیدگی، نظریه تکمیلی خود را در خصوص نحوه اصابت گلوله به بدن میترا استاد ارائه کرد.

در این هنگام قاضی از کیان زاده کارشناس اسلحه دعوت کرد تا در جایگاه قرار بگیرد و گفت: با توجه به دفاعیات آقای نجفی در خصوص نحوه اصابت گلوله به بدن مرحومه نظریه تکمیلی خود را ارائه کنید.

ماهرخ کیان زاده گفت: ۴۵ سال است که در این کار هستنم و شاید بیش از ۱۰۰۰ جسد تیر خورده را با سلاح‌های مختلف دیدم حتی سلاح های مشابهی که ممکن است آثارشان به دلایل مختلف متفاوت باشد. در خصوص اصراری که دارند و می‌گویند گلوله خارج شده از دست به وان برخورد کرده باید بگویم وان سوراخ مدون حداکثر میلیمتری دارد هیچ وقت گلوله‌ای که از دست خارج می شود نمی تواند این سوراخ را ایجاد کند و باید موقع ورود به وان سوراخ بزرگ تری به جا می گذاشت.

وی افزود: گلوله کمانه کرده به گلوله گفته می‌شود که بعد از آنکه به جایی می خورد بر می‌گردد و سوختگی موقع ورود ایجاد می کند. در خصوص این جسد علیرغم اینکه عکس‌های اولیه کارشناس را به اشتباه انداخته که این می‌تواند اثر سوختگی باشد اما بعد مشخص شد گلوله‌ای که اطرافش سایش ایجاد شده به صورت چرمی شکل می شود و دکتری که برای اولین بار جسد را معاینه کردند گفتند من به اشتباه افتادم.

کیان زاده تصریح کرد: دست به اسلحه بسیار نزدیک بوده اما چسبیده نبوده دلیل آن هم مدور بودن محل اصابت است و اگر دست می‌خواسته چسبیده باشد باید محل اصابت بزرگتری ایجاد می‌شد، گلوله بعد از خروج از دست وارد سینه شده و در پهلو قرار گرفته و خانم هم پشتش کاملاً نزدیک به وان بوده و به محض اصابت در وان سقوط کرده است.

کیان زاده در خصوص خون‌های ریخته شده گفت: گلوله وقتی به دست اصابت کرده دست لبه وان بوده و خون حاصل از آن بیرون وان ریخته است.

قاضی کشکولی از کارشناس اسلحه پرسید که آیا گلوله وقتی به دست اصابت کند می‌تواند کمانه باشد؟

کیان زاده پاسخ داد: اصلاً کمانه کردن معنی ندارد کمانه این است که گلوله از داخل لوله سلاح خارج شود و به جای سختی برخورد و سپس برگردد، در خصوص این خانم گلوله غیر مستقیم به ایشان اصابت کرده است.

وی افزود: باز هم تکرار می‌کنم پراکندگی اصابت گلوله ها حاکی از شرایط غیر عادی ایشان(نجفی) بوده است اگر در حالت مصمم و نرمال بود با یک تیر می توانست به ایشان شلیک کند اما نوع گلوله‌های اصابت کرده حاکی از دستپاچگی ایشان است.

ارسال نظر