زمان مطالعه: 3 دقیقه

کلاهبردار ی اینترنتی با ترفند خرید وفروش لوازم دسته دوم

پلیس فتای هرمزگان شخصی را که به اتهام کلاهبرداری درپوشش خرید وفروش لوازم دسته دوم درفضای مجازی فعالیت داشت، دستگیرکرد.
27 آبان 1398
شناسه : 27037
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/27037
2244+
بالا
پلیس فتای هرمزگان شخصی را که به اتهام کلاهبرداری درپوشش خرید وفروش لوازم دسته دوم درفضای مجازی فعالیت داشت، دستگیرکرد.

حادثه 24 - پلیس فتای هرمزگان شخصی را که به اتهام کلاهبرداری درپوشش خرید وفروش لوازم دسته دوم درفضای مجازی فعالیت داشت، دستگیرکرد.

رییس پلیس فتای هرمزگان گفت: با مراجعه یکی از شهروندان بندرعباسی وطرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری، پرونده اولیه تشکیل وبرای پیگیری دراختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرارگرفت.

سرهنگ علی اصغر افتخاری عصر دوشنبه درتشریح این خبر افزود: مالباخته درابتدا آگهی با موضوع فروش یک دستگاه تلفن همراه دریک سایت خرید و فروش کالای دسته دوم درج وپس از مدتی فردی ناشناس با وی تماس گرفته وجهت خرید این کالا توافق می‌کند.

وی بیان داشت: شاکی درمحل قرار حاضر شده ومتهم پس از تحویل کالا وجه را به ظاهر به صورت اینترنتی با استفاده از نرم افزارهای انتقال وجه بانکی پرداخت کرده و در آخر با نشان دادن یک پیامک ویرایش شده اینگونه وانمود می‌کند که پول را به حساب مالباخته واریز کرده است.

رییس پلیس فتای هرمزگان اظهارداشت: مالباخته غافل از اینکه ممکن است خریدار وجه را واریز نکرده باشد، بدون دریافت موجودی ویا بررسی پیامک بانکی، کالا را با تمامی وسایل جانبی به نامبرده تحویل داده وپس از رسیدن به منزل متوجه کلاهبرداری شده است.

افتخاری گفت: کارشناسان پلیس فتا پس ازجمع آوری مستندات با استفاده از شیوه‌های تخصصی وپلیسی با هماهنگی مقام قضایی متهم را درمحل سکونت خود دریک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی بیان داشت: متهم با رصد سایت‌های خرید وفروش اجناس دسته دوم با فروشندگان قرارحضوری گذاشته و با این روش از آنان کلاهبرداری می‌کرد که تاکنون درطی سیر مراحل این پرونده 19 فقره شکایت به ثبت رسیده که نامبرده به 15 فقره اعتراف کرده است.

سرهنگ افتخاری گفت: باتوجه به دستگیری این کلاهبردار و احتمال وجود کلاهبرداری از این قبیل، چنانچه شهروندان با موضوع مشابه برخورد داشته اند به مرکز پلیس فتا استان هرمزگان مراجعه نمایند.

وی تاکیدکرد: شهروندان باید مطلع باشند که خدمات پیام کوتاه بانکی حساب خود را فعال نمایند وهنگام خرید و فروش هرگونه کالایی از موجودی حساب خود مطمئن شوند.

ارسال نظر