زمان مطالعه: 5 دقیقه

اعتراض خانواده سنگ نورد اصفهانی به رای کارشناسی

آرمان غیاثی، پسربچه هشت‌ساله‌ای که ۲۹ شهریور در هنگام مسابقه سنگ‌نوردی، از ارتفاع هشت متری سقوط کرده بود و تا مدت‌ها در کما بسر می‌برد، بعد از به هوش آمدن و انتقال به بخش عمومی بیمارستان الزهرای اصفهان، از بیمارستان مرخص شد و مسائل قضائی مربوط به سقوط این کودک ورزشکار از طرف خانواده وی مورد پیگیری قرار گرفته است.
08 آبان 1398
شناسه : 26575
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/26575
2237+
بالا
آرمان غیاثی، پسربچه هشت‌ساله‌ای که ۲۹ شهریور در هنگام مسابقه سنگ‌نوردی، از ارتفاع هشت متری سقوط کرده بود و تا مدت‌ها در کما بسر می‌برد، بعد از به هوش آمدن و انتقال به بخش عمومی بیمارستان الزهرای اصفهان، از بیمارستان مرخص شد و مسائل قضائی مربوط به سقوط این کودک ورزشکار از طرف خانواده وی مورد پیگیری قرار گرفته است.

حادثه 24 - آرمان غیاثی، پسربچه هشت‌ساله‌ای که ۲۹ شهریور در هنگام مسابقه سنگ‌نوردی، از ارتفاع هشت متری سقوط کرده بود و تا مدت‌ها در کما بسر می‌برد، بعد از به هوش آمدن و انتقال به بخش عمومی بیمارستان الزهرای اصفهان، از بیمارستان مرخص شد و مسائل قضائی مربوط به سقوط این کودک ورزشکار از طرف خانواده وی مورد پیگیری قرار گرفته است.

وکیل خانواده غیاثی در این خصوص اظهار کرد: شکایتی از طرف خانواده آرمان، در حوزه قضائیه شهرستان لنجان -محل مسابقه-، مطرح‌ شده است. طبق نظر کارشناسی، خطای مجریان مسابقه محرز شده، اما نکته مورد توجه این است که خانواده غیاثی مسئول اصلی این اتفاق را هیئت کوهنوردی می‌دانند، چراکه نظارتی بر برگزاری مسابقه نداشته‌اند.

  سید حسین دوازده‌امامی ادامه داد: ما به رای کارشناسی به دلیل اینکه به کسانی که از دید خانواده غیاثی مقصر بوده‌اند، اشاره‌ نشده است، اعتراض کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: خانواده غیاثی پیگیر مشخص شدن مسئولیت رئیس هیئت کوهنوردی هستند؛ رئیس هیئت کوهنوردی بارها اشاره کرده‌اند که در جریان مسابقه نبوده‌اند، اما خانواده آرمان، مدارک و شواهدی دارند که بنابر آن مدارک مطمئن هستند که هیئت از برگزاری مسابقه خبر داشته است.

وکیل خانواده غیاثی افزود: هیئت بارها گفته که برگزارکنندگان مسابقه مجوز نداشته‌اند، اما هیچ زمانی مکاتبه‌ برای برگزاری مسابقات لازم نبوده و تنها چند نفر از مربیان و افرادی که از هیئت و فدراسیون مجوز داشته‌اند، با حضور خود، به مسابقه رسمیت می‌داده‌اند. در مسابقه آرمان هم افرادی که مجوز فدراسیون را داشته و مطابق روال معمول در مسابقه شرکت می‌کردند، حضور داشته‌اند.

به گفته وی اطلاعیه این مسابقه، دو هفته پیش از زمان برگزاری، منتشرشده بود و قاعدتاً، هیئت باید با رصد بر باشگاه‌ها، متوجه این مسابقه می‌شد. رئیس هیئت در اظهارات خود گفته‌اند، در زمان ریاست خود، ۴۶باشگاه تأسیس کرده‌اند این در حالی است که اگر گفته شود از برگزاری مسابقات اطلاعی نداشته اند یعنی نظارتی وجود ندارد.

دوازده‌امامی خاطرنشان کرد: رئیس هیئت اقرار کرده اند که این اتفاق بارها در باشگاه‌ها رخ داده و هیئت بعد از رخداد حوادث متوجه شده است که مسابقات بدون مجوز هیئت برگزارشده‌ است. متأسفانه چند بار هم اشاره‌کرده‌اند که آرمان اولین مورد نیست، آخری هم نخواهد بود!

در آخرین لیست باشگاه‌های مجاز کوهنوردی استان، که در هفته اخیر و بعدازاین مسابقه در کانال «اخبار و رویدادهای کوهنوردی استان اصفهان» منتشرشده است، هنوز نام باشگاه اژکهن وجود دارد. به گفته مهدی نصر - رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان، باشگاه یادشده، مجوزی برای برگزاری مسابقات نداشته است.  وی همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، در این مورد توضیح داد: این باشگاه مجوز فعالیت خود را پیش از وقوع حادثه اخذ کرده و مجوز فعالیت داشته است، اما مسابقه ای بدون مجوز برگزار کرده و از این نظر تخلف انضباطی محسوب می شود.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان افزود: باشگاه اژکهن از بعد از این مسابقه، فعال نیست و در حال حاضر منتظر رای نهایی فدراسیون برای ادامه کار این باشگاه هستیم.

ارسال نظر