زمان مطالعه: 4 دقیقه

حمله خونین خرس سیاه به چوپان ۵۵ ساله نیکشهری

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک قلاده خرس سیاه به چوپان ۵۵ ساله از روستای سبز منطقه نکهچ نیکشهر حمله ور شد که متاسفانه باعث آسیب دیدگی چوپان شد.
07 آبان 1398
شناسه : 26564
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/26564
2726+
بالا
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک قلاده خرس سیاه به چوپان ۵۵ ساله از روستای سبز منطقه نکهچ نیکشهر حمله ور شد که متاسفانه باعث آسیب دیدگی چوپان شد.

حادثه 24 - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک قلاده خرس سیاه به چوپان ۵۵ ساله از روستای سبز منطقه نکهچ نیکشهر حمله ور شد که متاسفانه باعث آسیب دیدگی چوپان شد.

  مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در این حادثه چوپان ۵۵ ساله بر اثر حمله خرس از ناحیه قفسه سینه وشکم دچار آسیب شد که توسط تیم اورژانس پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان محمد رسول الله (ص) شهرستان نیکشهر منتقل شد.

او ادامه داد: چوپان مذکور پس از انتقال به بیمارستان مورد عمل جراحی جهت ترمیم قسمت های آسیب دیده قرار گرفت که در حال حاضر حال عمومی مصدوم رضایت بخش گزارش شده است و در آی سی یو بیمارستان شهرستان نیکشهر بستری می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: این حادثه در زیستگاه خرس سیاه یا  مم  رخ داده و همکاران حفاظت محیط زیست شهرستان نیکشهر از همان ساعات اولیه حادثه، در بیمارستان حضور پیدا کرده و پیگیر مراحل درمان مصدوم هستند.

پورمردان با اشاره به اینکه حیات‌وحش در حالت معمولی روحیه تهاجمی ندارند ادامه داد: حملات خرس به مردم در استان به دلیل ورود به زیستگاه این حیوان بوده است. در سازمان حفاظت محیط زیست برنامه هایی جهت کاهش تنش بین انسان و حیات وحش تدوین و اجرا می شود که این اداره کل نیز به صورت جدی و مداوم در خصوص گونه های شاخص این برنامه ها را اجرا می کند، برنامه عمل خرس سیاه بلوچی یا مم نیز به صورت مداوم در مناطق مجاور با زیستگاه این گونه ارزشمند انجام شده و کماکان ادامه دارد، مهمترین بخش این برنامه آموزش جامعه های محلی و برگزاری جلسه ها و کارگاه های متعدد برای گروه های مختلف محلی است. گزارشات قبلی ثبت شده در اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سال های گذشته، در خصوص حملات پلنگ یا خرس حاکی از این موضوع است که اکثر اتفاقات ناگوار در قلمرو و زیستگاههای این گونه ها رخ داده است. لذا به مردم عزیز، به ویژه چوپانان و گردشگران توصیه می شود به مناطق دور از دسترس و ارتفاعات کوه‌های مشرف به روستاها و شهرها وارد نشوند.

 پورمردان در پایان افزود: این اداره کل تمامی هزینه های پزشکی مصدوم را پرداخت خواهد نمود همچنین پس از تشکیل پرونده و تهیه مستندات لازم، در ارتباط با پرداخت خسارت وارده نیز تاحصول نتیجه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

ارسال نظر