زمان مطالعه: 2 دقیقه

فیلم خانه پدری چرا توقیف شد؟

فیلم سینمایی «خانه پدری»، به علت عدم تعهدات صورت گرفته در رابطه با حذف برخی از صحنه‌ها از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد.
06 آبان 1398
شناسه : 26550
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/26550
2555+
بالا
فیلم سینمایی «خانه پدری»، به علت عدم تعهدات صورت گرفته در رابطه با حذف برخی از صحنه‌ها  از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد.

حادثه 24 - فیلم سینمایی «خانه پدری»، به علت عدم تعهدات صورت گرفته در رابطه با حذف برخی از صحنه‌ها  از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد.

براساس آنچه عوامل فیلم متعهد شده بودند، مقرر بوده برخی از صحنه‌های این فیلم که خشونت علیه خانواده صورت گرفته است پیش از اکران اصلاح شود؛ اما  اصلاحیه‌های مدنظر صورت نگرفته است.

در همین زمینه جبار آذین منتقد مجرب سینما گفت: نسخه قبل و بعد از اصلاحیه فیلم خانه پدری را دیده‌ام، در نسخه جدید اصلاحیه انجام نشده است

«خانه پدری» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری محصول سال ۱۳۸۹ است که پس از توقف نمایش آن در سال ۱۳۹۳، مجدد از اول آبان ۱۳۹۸ روی پرده سینما‌ها رفت.

سیروس الوند کارگردان سینما پیرامون فیلم سینمایی خانه پدری ساخته کیانوش عیاری گفت: من در زمان اکران خانه پدرى در جشنواره فیلم فجر رئیس کانون کارگردانان سینما بودم و در آن زمان تصمیم ابتدایى ما بر این بود که ١٧ دقیقه از فیلم خانه پدرى باید حذف شود اما کیانوش عیارى زیر بار ١٧ دقیقه این اصلاحیه نرفت.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود ۱۷ دقیقه از فیلم خانه پدری حذف شود، اما همان زمان با صحبت‌های صورت گرفته تصمیم نهایی بر آن شد که یک دقیقه از فیلم کاملاً حذف شود، البته با وجود اینکه صحبت‌های زیادی با کیانوش عیاری انجام دادم، اما وی این مسئله را قبول نکرد و فیلم مجدد اکران نشد.

ارسال نظر