زمان مطالعه: 3 دقیقه

مرگ هولناک دختر دشتستانی با قرص برنج

استنشاق گاز منتشر شده از قرص برنج در منزل یک خانواده دشتستانی، موجب بروز مسمومیت، مرگ یک تن و بستری شدن سایر اعضا در بیمارستان شد.
29 مهر 1398
شناسه : 26386
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/26386
2530+
بالا
استنشاق گاز منتشر شده از قرص برنج در منزل یک خانواده دشتستانی، موجب بروز مسمومیت، مرگ یک تن و بستری شدن سایر اعضا در بیمارستان شد.

حادثه 24 - استنشاق گاز منتشر شده از قرص برنج در منزل یک خانواده دشتستانی، موجب بروز مسمومیت، مرگ یک تن و بستری شدن سایر اعضا در بیمارستان شد.

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به جزئیات این خبر عنوان کرد: خانواده مذکور ابتدا به مرکز خدمات جامع سلامت شهر آبپخش از توابع شهرستان دشتستان مراجعه کرده و مورد معاینه و معالجه اولیه قرار گرفتند و بعد از بازگشت به منزل یک نوبت به مطب شخصی مراجعه نمودند که با همان تشخیص به منزل مراجعت کردند و پس از بازگشت به منزل به علت وخامت حالشان به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شدند.

سید مجید حسینی افزود: متاسفانه این خانواده در اثر استنشاق بخارات قرص برنج مسموم شده بودند که پس از گرفتن آزمایش و پرس و جو از خانواده بیمار، این مسمومیت مسجل شد. همچنین در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از منزل این خانواده، وجود خشاب های قرص برنج مشاهده و تایید شد.

وی ضمن تسلیت به این خانواده و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای سایر مصدومان این واقعه بیان کرد: متاسفانه دختر جوان -۱۷ ساله- این خانواده بر اثر شدت مسمومیت جان باخته و دختر دیگر نیز هم اکنون با وضعیت بحرانی در بخش ICU بستری است.

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: مادر و دو پسر خانواده در بخش داخلی بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان بستری بوده و شرایط نسبتا متعادلی دارند.

حسینی اضافه کرد: خوشبختانه پدر این خانواده دچار مسمومیت نشده و علت دقیق این حادثه نیز در دست بررسی است.

وی با اشاره به خطرهای ناشی از به کار بردن قرص برنج، تاکید کرد: قرص برنج جزو سم های بسیار خطرناک برای انسان بوده و لازم است مردم بدانند که هرگز نباید از این قرص حتی برای مبارزه با حشرات و جوندگان استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: مردم برای مبارزه با آفت ها و حشرات و جوندگان، باید از شرکت های مجازی که از سوی مرکز بهداشت استان و شهرستان دارای مجوز هستند، کمک بگیرند.

ارسال نظر