زمان مطالعه: 5 دقیقه

اخاذی پلیس‌های قلابی از عمده فروشان

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: ۲ کلاهبردار که سه میلیارد تومان اجناس را با جعل عنوان مامور نیروی انتظامی از عمده‌فروشان مواد غذایی اخاذی کرده بودند دستگیر شدند.
09 مهر 1398
شناسه : 25931
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/25931
2168+
بالا
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: ۲ کلاهبردار که سه میلیارد تومان اجناس را با جعل عنوان مامور نیروی انتظامی از عمده‌فروشان مواد غذایی اخاذی کرده بودند دستگیر شدند.

حادثه 24 - معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: ۲ کلاهبردار که سه میلیارد تومان اجناس را با جعل عنوان مامور نیروی انتظامی از عمده‌فروشان مواد غذایی اخاذی کرده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ جهانگیر تقی پور افزود: در اسفند ماه سال ۹۷ در پی شکایت تعدادی از کسبه و عمده فروشان مواد غذایی پرونده ای در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران تشکیل و برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان متوجه شدند متهمان تحت تعقیب در نقاط مختلفی از شهر تهران با هویت های ساختگی و جعلی دفاتری را اجاره و اقدام به کلاهبرداری از عمده فروشان مواد غذایی می کردند. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه با توجه به گستردگی جرم و قربانی شدن تعداد زیادی از شهروندان و سوء استفاده از هویت و لباس نیروی انتظامی موضوع با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت اظهار داشت: در نهایت پس از چند ماه مشخص شد یکی از متهمان با هویت جعلی دفتری در حوالی میدان فاطمی اجاره کرده است.

تقی پور با اشاره به اینکه گروهی از کارآگاهان اداره سیزدهم به محل دفتر متهمان مراجعه و با ۲ مرد میانسال مواجهه شدند، گفت: یکی از متهمان خود را مالک کارخانه ظروف یکبار مصرف و دیگری نیز که با لباس فرم نیروی انتظامی حضور داشت خود را سرهنگ ناجا معرفی کرد؛ پس از شنیدن اظهارات کذب متهمان، کارآگاهان هر ۲ متهم را دستگیر به اداره سیزدهم منتقل کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: این متهمان از سال ۱۳۹۵ با هویت های جعلی دفاتری را در شهر تهران اجاره کرده و دسته چک هایی نیز به همین شیوه دریافت کردند و برای جلب اعتماد شهروندان همدستش لباس نیروی انتظامی به تن کرده و با مراجعه به بازار و عمده فروشی های مواد غذایی کسبه را فریب داده و اجناس مال باختگان را به صورت چکی خریداری می کردند و از آنها دعوت می کردیم برای عقد قرار داد به دفتری که به همین منظور از قبل اجاره کرده بودند مراجعه کنند.

 تقی پور اظهار داشت: ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته در مجموع ۳۰ میلیارد ریال بوده که متهمان این مبالغ را صرف خوش گذرانی و مسافرت خارج از کشور و ... خود کرده اند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهمان با دستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۶ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره ۱۳ این پلیس قرار دارند و شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند به اداره سیزدهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

تقی پور به بنکداران و عمده فروشان مواد غذایی و لوازم خانگی توصیه کرد: در صورتی که فردی با ادعای انتصاب به یکی از سازمان ها و نهاد های دولتی به آنها مراجعه کرد قبل از عقد قرارداد و انجام معامله با استعلام از سازمان مربوط نسبت به احراز هویت خریدار اقدام کنند و در معاملاتی که با دریافت چک انجام می پذیرد قبل از تحویل کالا از اعتبار و موجودی حساب صاحب چک مطمئن شوند.

ارسال نظر