زمان مطالعه: 2 دقیقه

مبادله تصاویر مستهجن در شبکه اینترنتی

پلیس اعلام کرد یک شبکه اینترنتی را که اعضای آن به تبادل تصاویر هرزه نگاری از کودکان، مواد مخدر و داده‌های سرقت شده می‌پرداختند متلاشی کرده است.
06 مهر 1398
شناسه : 25831
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/25831
2371+
بالا
پلیس اعلام کرد یک شبکه اینترنتی را که اعضای آن به تبادل تصاویر هرزه نگاری از کودکان، مواد مخدر و داده‌های سرقت شده می‌پرداختند متلاشی کرده است.

حادثه 24 -  پلیس اعلام کرد یک شبکه اینترنتی را که اعضای آن به تبادل تصاویر هرزه نگاری از کودکان، مواد مخدر و داده‌های سرقت شده می‌پرداختند متلاشی کرده است.

بنا به اعلام پلیس آلمان سرورهای این شبکه در پناهگاه سابق ناتو در این کشور کشف شده است.

این شبکه اینترنتی یک دارکنت یا شبکه شخصی و مخفی بوده است که در آن از پروتکل‌ها و پورت‌های غیراستاندارد استفاده شده بود.

به گفته پلیس آلمان 7 مظنون به عضویت در این شبکه تبادل تصاویر مبتذل و غیراخلاقی از کودکان در جریان عملیات روز پنجشنبه ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند.

مخفیگاه سرورهای این شبکه اینترنتی یک پناهگاه سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو در ترابن-تراباخ در غرب آلمان بوده است. ترابن-تراباخ در ایالت راینلند-فالتز واقع شده است.

اعضای این شبکه اینترنتی مخفی علاوه بر مبادله تصاویر غیراخلاقی از کودکان، مواد مخدر و اسناد تقلبی، دست به حملات سایبری هم می‌زدند.

7مظنون بازداشت شده که چهار تبعه هلند، دو شهروند آلمان و یک تبعه بلغارستان هستند اکنون تحت بازداشت موقت قرار دارند. در جریان عملیات انهدام این شبکه مخفی صدها مامور پلیس شرکت داشتند. عملیات پلیس محدود به آلمان نبود و مامورانی از سایر کشورهای اروپایی نیز در آن شرکت داشتند.

پیش از این در ماه مه (اردیبهشت) شبکه‌ای مخفی و مشابه که از آن به عنوان دومین دارکنت بزرگ جهان یاد شده بود در آلمان متلاشی شده بود.

ارسال نظر