زمان مطالعه: 4 دقیقه

5 سرمایه گذار سینمایی که دادگاهی شدند

از دهه 90 ورود سرمایه‌های مشکوک به سینما و شبکه‌های نمایش خانگی اوج گرفت. آنچه در اینجا می‌خوانید صرفا در مورد سرمایه‌گذارانی است که به عنوان متهم به دادگاه رفته‌اند و اغلب‌شان حکم قضایی گرفته اند.
04 مهر 1398
شناسه : 15778
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15778
2392+
بالا
از دهه 90 ورود سرمایه‌های مشکوک به سینما و شبکه‌های نمایش خانگی اوج گرفت. آنچه در اینجا می‌خوانید صرفا در مورد سرمایه‌گذارانی است که به عنوان متهم به دادگاه رفته‌اند و اغلب‌شان حکم قضایی گرفته اند.

حادثه 24 - از دهه 90 ورود سرمایه‌های مشکوک به سینما و شبکه‌های نمایش خانگی اوج گرفت. آنچه در اینجا می‌خوانید صرفا در مورد سرمایه‌گذارانی است که به عنوان متهم به دادگاه رفته‌اند و اغلب‌شان حکم قضایی گرفته اند.

سیدمحمدهادی رضوی

فعالیت سینمایی: تولید سریال‌های‌ شهرزاد و شاهگوش

اتهام: اخلال در نظام اقتصادی کشور و اختلاس در بانک سرمایه، ۱۰۷ میلیارد تومان مال نامشروع، رشوه به مدیران بانک سرمایه، دریافت تسهیلات بدون تودیع وثیقه، خرید چندین ملک گران‌قیمت و گران‌نمایی ملک و...

حکم: ۲۰ سال حبس، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی

توضیحات: مدیرعامل گروه اقتصادی به‌نام فاطمی و داماد محمد شریعتمداری( وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم)

 احسان دلاویز

فعالیت سینمایی: سرمایه‌گذار سریال شاهگوش، لامپ صد، دراکولا و فردا‌

اتهام: اخلال در نظام اقتصادی کشور و اختلاس در بانک سرمایه

حکم: ۱۰ سال حبس

توضیحات: احسان برادر محسن و ساسان دلاویز است. محسن مدیرعامل نفت پاسارگاد و مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور و ساسان، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران است. این برادران در دهه اخیر، در ده‌ها شرکت دولتی و خصوصی، عضو هیأت مدیره بودند.

بابک زنجانی

فعالیت سینمایی: هیچ‌کجا هیچ‌کس، سیزده و نقش نگار

اتهام:‌ بدهی بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی و همچنین جعل اسناد بانکی با پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان، فساد اقتصادی و...

حکم: اعدام

توضیحات: مجموعه‌ای با عنوان «یاسین فیلم» یا «سورینت فیلم» تأسیس کرد. زنجانی ادعا می‌کرد دوربین‌هایی را که به‌دلیل تحریم نمی‌توانست وارد ایران شود خریداری کرده، در بخش صدابرداری و تدوین هم سیستم‌های جدیدی وارد کرده است. او پس از دستگیری‌اش سورینت‌فیلم را به یاسین‌فیلم تغییر نام داد. با تأیید حکم اعدام بابک زنجانی، این سؤال به ذهن می‌رسد که سرنوشت تجهیزات تخصصی سینمایی ازجمله دوربین‌های‌ الکسا چه خواهد شد؟ آیا این تجهیزات مزایده‌ می‌شود؟ گویا درحال‌حاضر سورینت‌فیلم منحل و به وزارت نفت واگذار شده است.

حسین هدایتی

فعالیت سینمایی: مجموعه «ماه تی‌تی» داوود میرباقری که در میانه ساخت متوقف شد.

اتهام:‌ پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی کشور

حکم: ۲۰ سال حبس، رد مال به میزان ۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال به نفع بانک سرمایه و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی

توضیحات: هدایتی چندین سال است پول‌های کلانی را در عرصه فوتبال هزینه کرده و به عابربانک فوتبالی‌ها معروف است.

محمد امامی

فعالیت سینمایی: تهیه‌کننده سریال شهرزاد

اتهام:‌ اعطای تسهیلات بدون پشتوانه در بانک سرمایه به‌خود و دیگران

حکم: رسول امیرقهرمانی، نماینده دادستان تهران در خردادماه سال‌جاری درباره پرونده او گفت: «پرونده امامی در مرحله تحقیقات مقدماتی است.»

توضیحات: نماینده دادستان تهران در سخنانش امامی  را بازیگر اصلی میدان تهاترها با بانک سرمایه می‌دانند.

ارسال نظر