زمان مطالعه: 8 دقیقه

زنان آتش نشان می شوند + جزئیات

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۹ نفر از بانوان، جذب آتش نشانی شهرداری اصفهان شده اند، گفت: همچنین در حال حاضر ۳۵ نیروی بانوی داوطلب آتش نشان در سطوح یک، دو و سه در آتش نشانی اصفهان مشغول به فعالیت هستند.
03 مهر 1398
شناسه : 15752
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15752
2336+
بالا
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۹ نفر از بانوان، جذب آتش نشانی شهرداری اصفهان شده اند، گفت: همچنین در حال حاضر ۳۵ نیروی بانوی داوطلب آتش نشان در سطوح یک، دو و سه در آتش نشانی اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

حادثه 24 - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۹ نفر از بانوان، جذب آتش نشانی شهرداری اصفهان شده اند، گفت: همچنین در حال حاضر ۳۵ نیروی بانوی داوطلب آتش نشان در سطوح یک، دو و سه در آتش نشانی اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

محسن گلابی اظهار کرد: برای نخستین بار در اصفهان رشته کار و دانش آتش نشانی در هنرستان کیخسروی واقع در منطقه ۲ آموزش و پرورش، آغاز شد که وظیفه آموزش حرفه ای و تخصصی آن بر عهده سازمان آتش نشانی است، با تفاهمنامه منعقد شده میان سازمان آتش نشانی و آموزش و پرورش تعداد ۱۸ نفر دانش آموز امسال در این رشته پذیرفته شده و تعداد ۲۲ نفر نیز به عنوان رزرو برای این رشته درخواست داشته اند که در صورت صلاحدید آموزش و پرورش برای تحصیل در این رشته پذیرفته می‌شوند.

وی از امضای تفاهمنامه‌هایی با دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه ها در حال انجام است تا دوره های آموزش پودمانی برای نیروهای آتش‌نشانی در نظر گرفته شود.

افزایش نیروها و تجهیزات آتش نشانی

وی تاکید کرد: تعداد کل پرسنل سازمان در حال حاضر ۶۵۹ نفر هستند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰ درصدی را نشان می دهد، همچنین خودروهای سازمان از ۱۶۷ دستگاه به ۱۹۱ دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به تکمیل سیستم ناوبری طی روزهای آینده گفت: در زمان بروز حادثه مردم به دلیل اضطراب، نمی توانند آدرس دقیق خود را اعلام کنند که باعث به وجود آمدن مشکلاتی در نحوه امدادرسانی می شود. لازم است مردم آدرس خود را جایی بنویسند تا هنگام بروز حادثه بتوانند آن را به صورت دقیق اعلام کنند. در کنار این مورد با تکمیل سیستم ناوبری طی روزهای آینده می توانیم به طور دقیق محل حادثه را شناسایی کنیم.

گلابی اظهار کرد: یکی از معضلات سازمان درخواست امدادرسانی از شهرهای خارج از محدوده شهر اصفهان است که باعث تاخیر در امدادرسانی می شود، این موضوع سبب ایجاد نارضایتی و اعتراض مردم این مناطق می شود در حالیکه آتش نشانی شهرداری اصفهان تنها مجاز به ارائه سرویس در محدوده خدمات شهری شهر اصفهان است مگر در موارد اضطراری و به تشخیص استاندار یا فرماندار، با این وجود سازمان آماده به امداد و خدمت رسانی است.

وی با بیان اینکه ۹ نفر از بانوان، جذب آتش نشانی شهرداری اصفهان شده اند، تاکید کرد: همچنین در حال حاضر ۳۵ نیروی بانوی داوطلب آتش نشان در سطوح یک، دو و سه در آتش نشانی اصفهان مشغول به فعالیت هستند. نمایشگاه توانمندی های آتش نشانان از روز شنبه ۶ مهر ماه به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی در ایستگاه شماره ۵ واقع در میدان بزرگمهر برگزار می شود و تا چهارشنبه همان هفته ادامه خواهد داشت.

اعزام ۱۸ آتش نشان اصفهانی به کربلا

 گلابی گفت: ۱۸ نفر از نیروهای آتش نشانی به همراه چند خودرو برای برگزاری مراسم اربعین به کربلا اعزام می شوند و تا زمانی که زائرین در آنجا هستند نیروهای ما نیز در آنجا حضور دارند تا در صورت نیاز امدارسانی انجام دهند.

وی درخصوص ایمنی هتل ها و محل های اقامتی گردشگران در اصفهان تاکید کرد: به مدیران هتل های درحال ساخت و تازه ساز تمام استانداردها و مقررات ایمنی ابلاغ شده است اما اکثر هتل های شهر بیش از ۴۰ سال قدمت دارند و باید اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

وی با اشاره به ایمنی کوه صفه، گفت: در قله های دماوند و سبلان کسی بدون حضور لیدر و راهنما کوه نوردی نمی کند قطعا اگر افراد از مسیرهای ایمن و تعیین شده برای صعود به کوه تردد کنند، خطری آنها را تهدید نمی کند زیرا موارد ایمنی تعیین شده در کوه صفه در هیچ یک از کوه های دیگر کشور وجود ندارد. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به ایمنی پاساژ ایفل، تصریح کرد: علاوه بر پاساژ ایفل پاساژها و مغازه های دیگر نیز وضعیت ایمنی نامعلومی دارند و ما هشدارهای لازم را اعلام می کنیم. پس از بازدید از انبار مطبوعات اصفهان، روبه روی هتل عباسی مکاتبه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام و شهرداری منطقه نیز اخطارهای لازم را ارایه داده است.

وی با اشاره به ایمنی مدارس اصفهان گفت: ظرف دو ماه گذشته از ۱۰۰ مدرسه بازدید کردیم که این مدارس از نظر سازمان ایمن هستند؛ سایر مدارس نیز باید درخواست خود را مطرح کنند تا بازدید کارشناسان و اعلام نکات ایمنی انجام شود. در ایستگاه شماره ۱۱ نیز آموزش هایی به صورت موزیکال برای مهدهای کودک انجام می گیرد.

ارسال نظر