زمان مطالعه: 5 دقیقه

پرواز قلب مرد جوان از یزد به تهران برای تپیدن در سینه جوان 24 ساله

وقتی پزشکان اعلام کردند مرد جوان دچار مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی نیست خانواده اش رضایت دادند تا اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند اهدا شود.اما ماجرا به این جا ختم نشد و قلب و کلیه مرد جوان در عملیاتی اورژانسی با پرواز به تهران منتقل شد .
02 مهر 1398
شناسه : 15705
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15705
2690+
بالا
وقتی پزشکان اعلام کردند مرد جوان دچار مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی نیست خانواده اش رضایت دادند تا اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند اهدا شود.اما ماجرا به این جا ختم نشد و قلب و کلیه مرد جوان در عملیاتی اورژانسی با پرواز به تهران منتقل شد .

حادثه 24 - وقتی پزشکان اعلام کردند مرد جوان دچار مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی نیست خانواده اش رضایت دادند تا اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند اهدا شود.اما ماجرا به این جا ختم نشد و قلب و کلیه مرد جوان در عملیاتی اورژانسی با پرواز به تهران منتقل شد .

آغاز ماجرا برمی گردد به یکی از آخرین روزهای تابستان امسال که محمدعلی پور مداح اردکانی در هنگام کاردر ارتفاع سقوط کرد و دچار مرگ مغزی شد.

محمدعلی 37 ساله بلافاصله به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل شد و پزشکان دست به کار شد تا او شانس زنده ماندن را داشته باشد.اما شدت آسیبی که به سر مردجوان وارد شده به حدی زیاد بود که درمان روی او جواب نداد و سرانجام دچار مرگ مغزی شد.

با اعلام مرگ مغزی محمدعلی تیم رضایتگیری اهدای عضو وارد عمل شد و پس از جلسه ای که با خانواده بیمار مرگ مغزی داشتند موفق شدند رضایت آنها بگیرند.به این ترتیب مقدمات کار برای اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند آغاز شد.

اما این پایان ماجرا نبود و قلب و یکی از کلیه های محمدعلی باید به تهران منتقل می شد تا در بدن یک جوان 24 ساله قرار می گرفت.

دکتر ساناز دهقانی  مسئول اداره پیوند و فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت در این باره می گوید:پس از اخذ رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی طبق لیست انتظار باید قلب و کلیه این بیمار به یک جوان 24 ساله که هم زمان دچار نارسایی قلبی و کلیوی بود اهدا می شد.از آنجایی که پیوند قلب و کلیه باید کم تر ازحدود چهار ساعت انجام شود عملیات انتقال اورژانسی این دو عضو پیوندی از یزد به تهران را آغاز کردیم.

وی افزود:صبح امروز  یک تیم از واحد پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوریو یک تیم از مرکز مدیریت و د رمان بیماریهای وزارت بهداشت با کمک اورژانس هوایی کشور از تهران راهی یزد شدند.

دهقانی اضافه کرد:حدودا ساعت یازده ظهر امروز تیم عملیاتی وارد شهر یزد شد و پس از دریافت دو عضو پیوندی با هواپیمای فالکوم به تهران بازگشتند.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و تیم عملیاتی پس از فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد با یک بالگرد به سمت بیمارستان مسیح دانشوری حرکت کردند.خوشبختانه مجموعه این تلاش های چند ساعته این بود که پیوند قلب و کلیه به صورت هم زمان  در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد.

وی اضافه کرد:کلیه دیگر بیمار در همان یزد به یک بیمار دیگر اهدا شد و کبد نیز برای پیوند به بیمار نیازمند بعدی به شیراز انتقال یافت.

ارسال نظر