زمان مطالعه: 3 دقیقه

کلاهبرداری با ترفند فروش انگشتر عقیق در سایت دیوار

رئیس پلیس فتا یزد گفت: کلاهبرداری که با درج آگهی فروش فروش انگشتر عقیقدر سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتا یزد شناسایی شد.
28 شهریور 1398
شناسه : 15591
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15591
2276+
بالا
رئیس پلیس فتا یزد گفت: کلاهبرداری که با درج آگهی فروش فروش انگشتر عقیقدر سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتا یزد شناسایی شد.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتا یزد گفت: کلاهبرداری که با درج آگهی فروش فروش انگشتر عقیقدر سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتا یزد شناسایی شد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد گفت: یکی از شهروندان با مراجعه حضوری به ین پلیس مدعی شد، از طریق آگهی درج شده در سایت دیوار اقدام به خرید انگشتر فیروزه کرده و پس از واریز پول به حساب فرد کلاهبردار، وی گوشی خود را خاموش و پاسخگو نبوده است که با بررسی پرونده، متهم شناسایی شد.

وی ادامه داد: افراد سودجو با درج آگهی دروغین در سایت و اپلیکیشن‌های موبایل مانند دیوار اقدام به کلاهبرداری با دریافت ودیعه جهت رزرو کالا کرده و با توجه به اینکه هیچگونه کالایی رد و بدل نمی‌شود فرد کلاهبردار نیز پاسخگو تماس‌ها نمی‌باشد.

این مقام انتظامی بیان داشت: هنگام مراجعه به سایت دیوار و سایت‌های مشابه به راحتی به تبلیغات فریبانه اعتماد نکرده و تحت هیچ شرایطی بیعانه پرداخت نکنید و معامله را حتما حضوری انجام داده و قولنامه بین طرفین با امضای دو شاهد صورت گیرید، زیرا ممکن است کالای خریداری شده درزدی باشد که عواقب خاص خود را خواهد داشت.

سرهنگ ابوطالبی افزود: اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آن‌ها و تحت‌تاثیر تبلیغات اغوا‌کننده آنها، ناآشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و عدم شناخت راه‌های تشخیص کالای مسروقه از جمله دلایل به دام افتادن افراد است.

ارسال نظر