زمان مطالعه: 5 دقیقه

عذاب وجدان باعث اعتراف سارق به قتل شد / او در نامه ای از زندان این راز را افشا کرد

سارق حرفه‌ای با نوشتن نامه‌ای در زندان اعتراف کرد قبل از دستگیری هنگام زورگیری از مرد جوانی در تهران مرتکب قتل شده‌است.
28 شهریور 1398
شناسه : 15572
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15572
2362+
بالا
سارق حرفه‌ای با نوشتن نامه‌ای در زندان اعتراف کرد قبل از دستگیری هنگام زورگیری از مرد جوانی در تهران مرتکب قتل شده‌است.

حادثه 24 - سارق حرفه‌ای با نوشتن نامه‌ای در زندان اعتراف کرد قبل از دستگیری هنگام زورگیری از مرد جوانی در تهران مرتکب قتل شده‌است.

چند روز قبل نامه‌ای از یک زندانی به بازپرس ویژه قتل رسید که حکایت از این داشت سارق حرفه‌ای که در زندان به سر می‌برد به خاطر عذاب وجدان به قتل مرد جوانی هنگام زورگیری اعتراف کرده است.

سارق جوان که پسر ۲۵‌ساله‌ای به نام یاشار است در نامه‌ای از زندان به بازپرس قتل نوشته بود: مدتی بود که همراه یکی از دوستانم دست به سرقت می‌زدم. معمولاً برای اینکه به پول‌های باد آورده برسیم با چاقو از شهروندان زورگیری می‌کردیم و گاهی هم به خاطر اینکه شهروندان در مقابل ما مقاومت نکنند از چاقو استفاده می‌کردیم و خط و خراشی روی بدنشان می‌انداختیم.

در جریان یکی از زورگیری‌هایی که در یکی از خیابان‌های غربی تهران داشتم مجبور شدم برای ترساندن طعمه دست به چاقو ببرم. آن روز مرد جوان وقتی با من روبه‌رو شد در مقابل من مقاومت کرد که چاقو را از جیبم بیرون آوردم و چند ضربه به او زدم. مرد جوان خونین نقش بر زمین شد و من هم اموال او را سرقت کردم و از محل گریختم. پس از این زورگیری‌هایم را ادامه دادم و سعی کردم به مرد زخمی فکر نکنم تا اینکه خردادماه هنگام زورگیری از مردی رهگذران مرا دستگیر کردند و تحویل پلیس دادند. در ادامه با حکم قاضی راهی زندان تهران بزرگ شدم و الان چند ماهی است در زندان پشت میله‌های آهنی زندگی‌ام را ادامه می‌دهم. در این مدت هر شب صحنه قتل مرد جوان به خوابم می‌آید به طوریکه یک شب هم خواب راحت نداشتم. خیلی تلاش کردم حادثه را فراموش کنم، اما عذاب وجدان رهایم نکرد تا اینکه تصمیم گرفتم به قتل مرد جوان اعتراف کنم. به همین سبب نامه‌ای نوشتم و به قتل مرد جوان ناشناس هنگام زورگیری اعتراف کردم و الان کمی وجدانم آرام گرفته است.

با اعتراف متهم، بازپرس ویژه قتل نامه را برای بررسی در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار داد و دستور داد تا متهم برای ادامه تحقیقات از زندان به اداره‌آگاهی منتقل شود تا در بازجویی‌های تخصصی و تحقیقات فنی زوایایی پنهان این حادثه برملا شود. پس از این بررسی‌های مأموران نشان داد متهم از سال قبل همراه یکی از دوستانش در خیابان‌های غربی و شمال‌غربی تهران دست به زورگیری خشن می‌زده است.

 مأموران در پرونده متهم با شکایت‌های متعددی از دوستان، کاسبان محل و افراد دیگر روبه‌رو شدند که همگی نشان می‌داد یاشار و دوستش عامل این زورگیری‌ها بوده‌اند. از سوی دیگر مشخص شد پرونده متهم و همدستش در دادسرای ویژه سرقت در حال بررسی است. مأموران دریافتند متهم خردادماه امسال هنگام زورگیری از شهروندی از سوی مردم دستگیر و تحویل اداره پلیس می‌شود، اما همدستش موفق به فرار شد. یاشار پس از دستگیری به سرقت‌های سریالی زیادی اعتراف کرده است.

تحقیقات درباره ادعای قتل سارق حرفه‌ای از سوی مأموران پلیس ادامه دارد.

ارسال نظر