زمان مطالعه: 2 دقیقه

نجات 18 کوهنورد گرفتار از مرگ حتمی

فرمانده انتظامی استان گفت: با هوشیاری و اقدام به موقع پلیس، تیم کوهنوردی 18 نفره گرفتار در هوای مه آلود کوه سبلان از مرگ حتمی نجات یافتند.
20 شهریور 1398
شناسه : 15356
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15356
2486+
بالا
فرمانده انتظامی استان گفت: با هوشیاری و اقدام به موقع پلیس، تیم کوهنوردی 18 نفره گرفتار در هوای مه آلود کوه سبلان از مرگ حتمی نجات یافتند.

حادثه 24 - فرمانده انتظامی استان گفت: با هوشیاری و اقدام به موقع پلیس، تیم کوهنوردی 18 نفره گرفتار در هوای مه آلود کوه سبلان از مرگ حتمی نجات یافتند.

 سردار هوشنگ حسینی اظهار داشت: در پی تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی 110 و اعلام خبر گرفتار شدن تیم کوهنوردی در هوای مه آلود و شرایط  نامساعد جوی کوه سبلان، هماهنگی لازم برای نجات جان اعضای این تیم توسط پلیس انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای 18 نفره تیم کوهنوردی، اهل استان های شیراز، مشهد و اصفهان هستند؛ افزود: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد تیم کوهنوردی پس از صعود به قله کوه سبلان، در مسیر برگشت به علت نامساعد بودن شرایط جوی و مه آلود بودن هوا، از مسیر اصلی منحرف و در کوه ها و صخره های سبلان گرفتار و سرگردان شدند.

این مقام ارشد انتظامی به همکاری عشایر ساکن در دامنه کوه سبلان با پلیس برای نجات جان کوهنوردان اشاره و بیان کرد: با ایثارگری و تلاش 4 ساعته پلیس و عبور طاقت فرسا از صخره های کوه سبلان، اعضای 18 نفره تیم کوهنوردی از مرگ حتمی نجات و پس از انتقال به شهرستان سرعین در محلی مناسب اسکان داده شدند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در خاتمه گفت: این اقدام خداپسندانه پلیس مراتب قدردانی کوهنوردان را به دنبال داشت.

ارسال نظر