زمان مطالعه: 4 دقیقه

نجات مهندسان گم شده در کویر شاهرود

فرمانده هواپیمایی نیروی انتظامی استان اصفهان از پیدا شدن تیم مهندسان گم شده گروه اکتشاف مجتمع پتاس، پس از 2 روز تلاش تیم بالگرد این فرماندهی در 180 کیلومتری کویر شاهرود و خورو بیابانک خبر داد.
16 شهریور 1398
شناسه : 15263
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15263
2310+
بالا
فرمانده هواپیمایی نیروی انتظامی استان اصفهان از پیدا شدن تیم مهندسان گم شده گروه اکتشاف مجتمع پتاس، پس از 2 روز تلاش تیم بالگرد این فرماندهی در 180 کیلومتری کویر شاهرود و خورو بیابانک خبر داد.

حادثه 24 - فرمانده هواپیمایی نیروی انتظامی استان اصفهان از پیدا شدن تیم مهندسان گم شده گروه اکتشاف مجتمع پتاس، پس از 2 روز تلاش تیم بالگرد این فرماندهی در 180 کیلومتری کویر شاهرود و خورو بیابانک خبر داد.

سردار حسین علی مستأجران اظهار داشت: ساعت 12 و 45 دقیقه روز چهارشنبه 13 شهریور ماه 3 نفر از مهندستان تیم اکتشاف مجتمع پتاس استان که به منظور اکتشاف معادن پتاس راهی کویر خورو بیابانک شده بودند به دلیل گیر کردن خودروی خود در گل و لای به صورت پیاده برای خروج از منطقه اقدام می کنند که به دلیل نا آشنا بودن به محل، مفقود می شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع نگرانی مسئولان را به همراه داشت افزود: پس از اینکه تیم های شناسایی موفق نشدند ردی از گم شدگان به دست بیاورند سرانجام در روز پنج شنبه چهاردهم شهریور ماه از فرماندهی هواپیمایی نیروی انتظامی در خواست کمک کردند.

وی افزود: بنابر ضرورت، یک تیم پرواز، یک تیم اورژانس و یک تیم شناسایی برای نجات گم شدگان به وسیله یک بالگرد به موقعیت اعزام کردبم اما تلاش ها در روز اول بی نتیجه بود و تیم های ما مجبور شدند در کویر بمانند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی اظهار داشت: روز گذشته با روشن شدن هوا عملیات نجات گم شدگان به صورت ویژه و تخصصی شروع شد که پس از حدود 3 ساعت پرواز سرانجام ماموران ما موفق شدند خودروی مهندسان را در کویر پیدا کنند.

سردار مستأجران، ادامه داد: با توجه به اینکه مهندسان گم شده پس از گیر کردن خودرو در کویر برای نجات خود اقدام به خروج از منطقه به صورت پیاده کرده بودند تلاش ها برای شناسایی آن ها ادامه یافت تا اینکه 2 نفر از آن ها در یک منطقه و یک نفر نیز در موقعیت دیگر پیدا شده و هر 3 نفر تحویل اورژانس شدند.

فرمانده هواپیمایی نیروی انتظامی با بیان اینکه این ماموریت در 180 کیلومتری بین کویر شاهرود و خورو بیابانک انجام یافت، اظهار داشت: مهندسان گم شده در هنگام پیدا شدن دچار گرمازدگی و پاهایشان در اثر پیاده روی در کویر مجروح شده بود.

سردار مستأجران، خاطر نشان کرد: خداوند متعال را شاکریم که یک بار دیگر لطف خود را شامل حال ما کرد تا بتوانیم پس از حدود 7 تا 8 ساعت پروازی که داشتیم این ماموریت خطیر را نیز با موفقیت به انجام رسانده و مهندسان عزیز کشورمان را از مرگ حتمی نجات دهیم.

ارسال نظر