زمان مطالعه: 6 دقیقه

نجات معجزه آسای کوهنورد ۹۰ ساله در ارتفاعات پاوه

وقتی از امدادگران هلال احمر برای نجات یک کوهنورد محلی که در ارتفاعات «سردره»؛ شهرستان پاوه حادثه دیده بود درخواست کمک شد، آنها هرگز نمی توانستند باور کنند که مصدوم پیرمردی است که با ۹۰ سال سن این مسیر کوهستانی را طی کرده است.
11 شهریور 1398
شناسه : 15171
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15171
2284+
بالا
وقتی از امدادگران هلال احمر برای نجات یک کوهنورد محلی که در ارتفاعات «سردره»؛ شهرستان پاوه حادثه دیده بود درخواست کمک شد، آنها هرگز نمی توانستند باور کنند که مصدوم پیرمردی است که با ۹۰ سال سن این مسیر کوهستانی را طی کرده است.

حادثه 24 - وقتی از امدادگران هلال احمر برای نجات یک کوهنورد محلی که در ارتفاعات «سردره»؛ شهرستان پاوه حادثه دیده بود درخواست کمک شد، آنها هرگز نمی توانستند باور کنند که مصدوم پیرمردی است که با ۹۰ سال سن این مسیر کوهستانی را طی کرده است.

ساعت سیزده و چهل دقیقه ۱۰ شهریور، امداگران شعبه مرکزی شهرستان پاوه از طریق تماس تلفنی اورژانس شهرستان در جریان حادثه مجروح شدن یک مرد در ارتفاعات «سردره» قرار گرفتند.

با اعلام این گزارش ، تیمی از امدادگران کوهستان پایگاه مرکزی پاوه به سرعت عازم کوهستان شدند تا این مرد را نجات دهند، آنها وقتی به محلی رسیدند که مصدوم در آنجا گیرافتاده بود ، به سرعت عملیات امداد و نجات را آغاز کردند، اما نکته ای که به شدت باعث تعجب آنها شد، این بود که مصدوم، یک پیرمرد ۹۰ ساله بود.

امید زیبایی، مسئول شعبه هلال احمر شهرستان پاوه، درباره انجام عملیات نجات پیرمرد ۹۰ ساله از ارتفاعات سردره گفت: مصدوم این حادثه ، مردی ۹۰ ساله ای بود که به گفته خود طبق عادت همیشگی به ارتفاعات اطراف محل زندگی خود رفته بود؛ اما با سقوط از ارتفاعات «سردره»، از ناحیه سر دچار مصدومیت شده و به کمک احتیاج داشت. وی در آن حالت با تلفن همراه خود با فرزندانش تماس می‌گیرد و ماجرا را تعریف می کند. اما چون آنها از منطقه دور بودند،  برای اینکه هر چه سریعتر به پدرشان کمک شود با اورژانس تماس می‌گیرند، از آنجا که اورژانس برای نجات این فرد، نیازمند تجهیزات امداد کوهستان بود با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امدادی هلال احمر تماس گرفته شد که بلافاصله بعد از این تماس ، ‌نیروهای امدادی هلال احمر به منطقه اعزام شدند و با وجود کوهستانی بودن منطقه، تیم زبده کوهستان در مدت زمان ۱۳ دقیقه به محل حادثه رسیدند.

وی افزود: نجاتگران هلال احمر پس از پیدا کردن مصدوم ، ناحیه شکسته شده را پانسمان کرده و مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند.

عادل شفیعی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هم درباره چگونگی عملیات نجات پیرمرد ۹۰ ساله پاوه ای، گفت: بلافاصله پس از اعلام حادثه، یک تیم امداد و نجات کوهستان متشکل از ۴ نجاتگر از شعبه هلال احمر پاوه به محل اعزام شدند. نجاتگران جمعیت پس از دسترسی، ثابت کردن مصدوم و اقدامات پیش بیمارستانی، وی را به پایین کوه و به بیمارستان قدس پاوه منتقل کردند.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، عملیات امداد و نجات بعد از یک ساعت و چهل دقیقه در ساعت ۱۵ و ۱۱ دقیقه به پایان رسید.

زکریا سعیدی، نوه پیرمرد ۹۰ ساله ای که به تنهایی به کوه رفته و حادثه دیده بود درباره این حادثه گفت: پدربزرگم با آنکه پا به سن گذاشته، اما کمتر با خودرو تردد می‌کنند، وی ترجیح می دهد پیاده روی کند تا از وسیله نقلیه استفاده کند. پدر بزرگ کوهنورد قهاری است و به صورت روزانه به ارتفاعات رفته و کوهنوردی می کند، اما این بار به نظر می رسد که به دلیل سر خوردن سنگ‌ها از زیر پایشان، تعادلشان را از داده و سقوط کرده اند که خوشبختانه نیروهای هلال احمر خیلی زود به محل حادثه رسیدند و به پدربزرگم کمک کردند. بدون تعارف بگویم که غیر از امدادگران هلال احمر کسی نمی‌توانست در آن شرایط به ایشان کمک کند. هلال احمری ها خیلی زود با خودروی مجهز خود به کمک پدربزرگم آمدند و ایشان را پس از انجام اقدامات اولیه، برای ادامه درمان به بیمارستان انتقال دادند.

ارسال نظر