زمان مطالعه: 5 دقیقه

سپردن 5قلوهای اراکی به بهزیستی؛ از شایعه تا واقعیت

پدر و مادر 5 قلوهای اراکی که 13 ماه از تولد فرزندانشان می گذرد روزهای سختی را برای تامین نیازهای فرزندان شان پشت سر می گذارند و حالا هم شایعه سپردن فرزندان شان به بهزیستی نمکی رو زخم های شان شده اند.
10 شهریور 1398
شناسه : 15120
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15120
3502+
بالا
پدر و مادر 5 قلوهای اراکی که 13 ماه از تولد فرزندانشان می گذرد روزهای سختی را برای تامین نیازهای فرزندان شان پشت سر می گذارند و حالا هم شایعه سپردن فرزندان شان به بهزیستی نمکی رو زخم های شان شده اند.

حادثه 24 - پدر و مادر 5 قلوهای اراکی که 13 ماه از تولد فرزندانشان می گذرد روزهای سختی را برای تامین نیازهای فرزندان شان پشت سر می گذارند و حالا هم شایعه سپردن فرزندان شان به بهزیستی نمکی رو زخم های شان شده اند.

5 قلوهای اراکی خردادماه سال گذشته در بیمارستان طالقانی اراک به دنیا آمدند و پدر و مادرشان را غافلگیر کردند. این زن و شوهر که بجز 5 قلوها دختر خردسال دیگری به نام نازنین زهرا دارند هرچند از به دنیا آمدن 5 قلوها خوشحال و در عین حال شگفت زده شده بودند اما از همان روزهای اول به فکر تامین مخارج فرزندان شان بودند.

حمید دلیخون، پدر 5قلوها در این باره می گوید:« دغدغه های من و همسرم از همان روزهای اول شروع شد. من کارگر یک نانوایی فانتزی بودم اما بخاطر اینکه مجبور بودم در نگهداری بچه ها به همسرم کمک کنم چند مرتبه نتوانستم سر کار بروم و همین موضوع باعث شد بیکار شوم. از طرفی صاحب خانه هم ما را جواب کرد و گفت من خانه را به 3 نفر اجاره داده بودم و حالا با به دنیا آمدن 5 قلوها شما 8 نفر شده اید. این شد که مجبور شدیم به سختی خانه دیگری را پیدا کنیم.»

بعد از انتشار خبر تولد 5قلوها افراد و سازمان های زیادی برای کمک به این خانواده پرجمعیت اعلام آمادگی کردند اما آنطور که پدر 5 قلوها می گوید بیشتر وعده و وعید ها عملی نشده است. او می گوید:« روزهای اول از طرف بهزیستی برای تامین شیرخشک و پوشاک بچه ها کمک هایی شد اما بعد از مدتی هرجا که می رفتم می گفتند خوش به حالت که دولت به تو خانه و ماشین و کار داده است. این در حالی بود که من هنوز بیکار و مستاجر هستم و قراردادم با صاحب خانه هم یک ماه دیگر تمام می شود و مجبورم جای دیگری را پیدا کنم.»

اما چند روز قبل شایعه ای در خصوص اینکه پدر و مادر 5 قلوها قصد دارند بچه ها را به بهزیستی بسپارند منتشر شد و حتی یکی از چهره های مشهور در صفحه شخصی اش این خبر را پوشش داد. خبری که پدر 5قلوها نه آن را رد و نه تکذیب می کند. او می گوید:« چند روز قبل با خبرنگاری درباره مشکلات صحبت می کردم و گفتم اگر این شرایط ادامه داشته باشد از عهده نگهداری بچه هایم بر نمی آیم و مجبور می شوم آنها را به بهزیستی بسپارم. همین یک جمله خبرساز شد.»

مشکلات این خانواده به همینجا خلاصه نمی شود. چرا که نگهداری 5 قلوها هر روز با بزرگ شدن آنها سخت تر می شود. دلیخون می گوید:« باید جای ما باشید تا بدانید بزرگ کردن 5 قلو چقدر سخت است. تهیه هزینه غذا، پزشک، پوشاک یک طرف، نگهداری از آنها هم یک طرف. تا مدتی قبل بهزیستی برای نگهداری بچه ها یک پرستار به خانه مان می فرستاد اما حالا چند ماهی است که از پرستار هم خبری نیست و به سختی بچه ها را نگهداری می کنیم.»

اما آنطور که پدر 5قلوها می گوید بعد از انتشار خبری سپردن بچه ها به بهزیستی مسئولان استان مرکزی وعده های تازه ای به او داده اند. او در این باره می گوید:« گفته اند یک خانه برای 2 سال در اختیارمان می گذارند اما فعلا در حد حرف است. از طرفی استاندار هم قول داده تا آخر همین هفته برای بررسی وضعیت فرزندانم به خانه مان سری بزند و برای برطرف شدن مشکلات کمک کند.»

ارسال نظر