زمان مطالعه: 8 دقیقه

نجاتگر هلال‌احمر اجساد یک خانواده را نیمه شب بیرون آوردند

در یکی از دلخراش‌ترین حوادث رانندگی ماه‌های اخیر،‌ تمامی۴ عضو یک خانواده در دم جان باختند، در این حادثه پیگیری یکی از نجاتگران هلال‌احمر، راز چهارمین جسد را فاش کرد؛ رازی که در صورت پیدا نشدن پیکر چهارمین نفر،‌ شاید خانواده‌ جان‌باختگان را برای همیشه چشم به راه می‌گذاشت.
09 شهریور 1398
شناسه : 15113
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15113
2417+
بالا
در یکی از دلخراش‌ترین حوادث رانندگی ماه‌های اخیر،‌ تمامی۴ عضو یک خانواده در دم جان باختند، در این حادثه پیگیری یکی از نجاتگران هلال‌احمر، راز چهارمین جسد را فاش کرد؛ رازی که در صورت پیدا نشدن پیکر چهارمین نفر،‌ شاید خانواده‌ جان‌باختگان را برای همیشه چشم به راه می‌گذاشت.

حادثه 24 - در یکی از دلخراش‌ترین حوادث رانندگی ماه‌های اخیر،‌ تمامی۴ عضو یک خانواده در دم جان باختند، در این حادثه پیگیری یکی از نجاتگران هلال‌احمر، راز چهارمین جسد را فاش کرد؛ رازی که در صورت پیدا نشدن پیکر چهارمین نفر،‌ شاید خانواده‌ جان‌باختگان را برای همیشه چشم به راه می‌گذاشت.

نیمه شب هشتم شهریورماه، عقربه های ساعت، دو و هجده دقیقه بامداد را نشان می داد که تصادف مرگبار رخ داد. خودروها در حال عبور از محور جدید کازرون – شیراز بودند، در تاریکی شب، نور چراغ خودروها حداکثر تا چند متر جلوتر را روشن می کرد، ‌در آن ظلمات، ‌یک تریلر و کامیونت جک، لحظه به لحظه به یکدیگر نزدیک و نزدیک‌تر و همزمان سرنشینان هر دو خودرو به آن لحظه تلخ نزدیک‌تر می شدند،‌ ناگهان برخورد رخ به رخ این دو خودرو، حادثه وحشتناکی را رقم زد ،‌ تریلر پس از برخورد شدید با کامیونت با یک دستگاه پژو ۲۰۶ هم برخورد کرده و ‌در شانه خاکی جاده آتش گرفت. کامیونت جک هم که بر اثر برخورد شدید با تریلر از مسیر اصلی جاده منحرف شده بود در شانه خاکی جاده متوقف شد.

آتش شعله‌ور بود و راننده تریلر نیازمند کمک. با دیدن این صحنه، سرنشینان خودروهای عبوری به کمک راننده تریلر شتافتند و او را از داخل کابین خارج کرده و همزمان با اورژانس تماس گرفتند و برای کمک به سایر مصدومان کمک خواستند.

لحظاتی بعد، آمبولانس اورژانس در محل حادثه حاضر شد و متاسفانه امدادگران اورژانس در همان بررسی های اولیه متوجه شدند که ۳ نفر از سرنشینان کامیونت جک در همان لحظات نخست وقوع حادثه جان باخته‌اند، از آنجا که برای رهاسازی آنها از داخل خودرو نیاز به تجهیزات فنی بود، نیروهای اورژانس به سرعت با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امدادی جمعیت هلال احمر استان فارس تماس گرفته و درخواست کمک کردند و به این ترتیب لحظاتی بعد تیم سه نفره امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده ای دشت برم کارزون در محل وقوع حادثه حاضر شدند.

کامران ابول‌پور، نجاتگر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دشت برم کارزون در تشریح فعالیت‌های تیم امدادی هلال‌احمر در محل حادثه، گفت: حادثه در ۲۸ کیلومتری محور جدید کارزون – شیراز اتفاق افتاد بود و محل حادثه تا پایگاه ۲ کیلومتر فاصله داشت، ما در کمتر از ۲ دقیقه به محل حادثه رسیدیم و بلافاصله نسبت به ارزیابی محل حادثه اقدام کردیم.

وی افزود: برخورد تریلر حامل گچ با کامیونت جک و پژو ۲۰۶ موجب تخلیه بار تریلر شده و سرتا سر مسیر جاده از گچ پوشیده شده بود، وقتی به محل حادثه رسیدیم راننده تریلر توسط مردم از داخل کابین خودرو بیرون کشیده شده و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود. در این مرحله عملیات برای نجات سرنشینان خودروی پژو ۲۰۶ حادثه دیده و سرنشینان کامیونت آغاز شد، اما متاسفانه در همان لحظه های اولیه  مشخص شد که کامیونت جک ۳ سرنشین داشته که در هنگام وقوع تصادف ۲ نفر از آنها به بیرون کامیونت پرت شده و جان باخته اند و سومین نفر هم که راننده بود در داخل خودرو جان باخته است.

نجاتگر هلال احمر گفت: پیکر همسر راننده کامیونت، ۲۰ متر دورتر از خودرو افتاده بود، پیکر یک کودک یک ساله را هم به وسیله ست سبک از لابلای آهن پاره ها رها کردیم و پیکر راننده هم از داخل خودرو رهاسازی شد. با توجه به اینکه هر سه سرنشین خودروی کامیونت در دم جان باخته بودند، از هویت آنها بی اطلاع بودیم.

در داخل کامیونت دفترچه ای از راننده وجود داشت که چندین شماره تماس در آن بود، با ۲ شماره تماس گرفتم که اطلاعات هویتی افراد فوت شده را به دست بیاورم که هر دو شماره خاموش بود، اما وقتی با سومین شماره تماس گرفتم در  آن سوی خط، برادرِ راننده فوت شده؛ گوشی را برداشت. به او گفتم که حادثه رانندگی اتفاق افتاده و از هویت افراد بی اطلاعیم، مرد آن سوی خط، جویای احوال برادر خود، همسر و ۲ فرزندش شد، اما ما فقط یکی از فرزندان راننده کامیونت را در صحنه پیدا کرده بودیم. بلافاصه دوباره برای جست و جوی کودک دوم دست به کار شدیم و آن موقع بود که پیکر پسر بچه پنج ساله‌ای را در زیر کیسه های گچ پیدا کردیم.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در تشریح عملیات رهاسازی پیکر جان‌باختگان تصادف تریلر، کامیونت و پژو ۲۰۶، گفت: نیروهای امدادی هلال احمر در کمتر از ۲ دقیقه در محل حادثه حضور پیدا کردند، با توجه به اینکه پیکر جان‌باختگان حادثه در داخل خودرو و اطراف کامیون گیر کرده بود، عملیات رهاسازی برای خارج کردن پیکر آنها انجام شد. عملیات پس از سه ساعت تلاش بی وقفه نجاتگران هلال احمر در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه پایان یافت.

ارسال نظر