زمان مطالعه: 6 دقیقه

امدادگران کوهستان، با آدرس اشتباه۲ گردشگر گمشده را پیدا کردند

۲ جوان گردشگر که به کوهستان کلار- بروجن- رفته بودند با تاریکی هوا در دره های این کوهستان گرفتار شدند، نیروهای امدادی هلال احمر برای یافتن سرنخی از آنها، ۶ ساعت در اعماق دره جست و جو کردند.
09 شهریور 1398
شناسه : 15112
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/15112
2623+
بالا
۲ جوان گردشگر که به کوهستان کلار- بروجن- رفته بودند با تاریکی هوا در دره های این کوهستان گرفتار شدند، نیروهای امدادی هلال احمر برای یافتن سرنخی از آنها، ۶ ساعت در اعماق دره جست و جو کردند.

حادثه24 -  جوان گردشگر که به کوهستان کلار- بروجن- رفته بودند با تاریکی هوا در دره های این کوهستان گرفتار شدند، نیروهای امدادی هلال احمر برای یافتن سرنخی از آنها، ۶ ساعت در اعماق دره جست و جو کردند.

 

«هوا رو به تاریکی بود ولی کنجکاوی اجازه نمی‌داد تا از فکر رفتن به ارتفاعات کلار منصرف شویم، با خودمان گفتیم می توانیم قبل از تاریکی هوا از کوه پایین آمده و بعد از استراحت در دره،‌ به جاده اصلی برسیم، اما متاسفانه هوا تاریک شد و ما در دره گرفتار شدیم این در حالی بود که هیچ تجهیزات روشنایی و چراغ قوه ای همراهمان نبود.برای اینکه از گزند حیوانات وحشی در امان بمانیم آتش روشن کردیم و منتظر ماندیم». این حرف های مرد جوانی است که ساعت ها در دره کوه کلار در شهرستان بروجن گرفتار شده است.

وی افزود: «خودروی خود را در ابتدای جاده، پارک کرده بودیم، زمانی که پلیس راهور از مسیر عبور می‌کرده متوجه وجود خودرو می شود،‌ پس از استعلام با من تماس گرفت و گفت خودروی شما در کنار جاده رها شده است. آیا اطلاع دارید! به مامور پلیس گفتم که در دره گرفتار شده‌ایم و نمی توانیم بالا بیاییم. مامور پلیس گفت برای نجات شما با ۱۱۲ تماس می‌گیریم. پس از قطع مکالمه ام با پلیس، بلافاصله با ۱۱۲ تماس گرفتم و موقعیتم را اعلام کردم اما اینترنت نداشتیم که مکان دقیق خود را اعلام کنیم. بنابراین حدودی آدرس دادیم و در پناه آتشی که روشن کرده بودیم منتظر نیروهای کمکی هلال احمر ماندیم».

مصطفی اعلمی که همراه دوستش سعید این حادثه را تجربه کرده اند، با هیجان از آن شب سخت می گوید و تاکید می کند که نیروهای هلال احمر برای نجات آنها با تمام وجود تلاش کرده اند.

عملیات نجات

اما ماجرا برای نیروهای هلال احمر، از تماس مامور وظیفه شناس پلیس برای نجات افراد گرفتار در دره با هلال احمر شروع شد. ساعت یک و ۲۳ دقیقه بامداد شنبه ، زنگ تلفن مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امدادی جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد و گیر افتادن ۲ جوان در دره ارتفاعات کلار به این مرکز گزارش شد. چند لحظه بعد، موقعیت این افراد به پایگاه امداد و نجات جاده ای نگین(یادمان شهید جهانگیر عسگری) گزارش و درخواست اعزام نیرو و انجام عملیات شد.

ایمان طهماسبی، نجاتگر پایگاه امداد و نجات جاده ای نگین، درباره انجام عملیات نجات ۲ مرد جوان در دوراهان – منطقه کره بس- گفت:۲ گردشگر که برای تفریح به کوهستان کلار رفته بودند به دلیل نداشتن تجهیزات روشنایی و ناآشنایی با مسیر در دره گرفتار شده و ناچار به توقف شده بودند.

وی افزود: براساس آدرسی که این ۲ گردشگر به ما دادند به سمت آنها حرکت کردیم، اما پیدایشان نکردیم. آنها برای بار دوم آدرس را تغییر دادند اما باز هم موفق به پیدا کردنشان نشدیم تا اینکه در مرتبه آخر از طریق نور آتشی که روشن کرده بودند، آن ها را یافتیم و به کمک آن ها شتافتیم، ساعت ۴ صبح بود که موفق به پیدا کردن این دو گردشگر شدیم، بعد از یافتن آنها ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه از داخل دره خارج شده و ۲ گردشگر را تا لبه جاده همراهی کردیم.

سید احمد مرتضوی فرد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری درباره جزئیات امدادرسانی به دو گردشگر که در کوهستان کلار، دوراهان – منطقه کره بس- گرفتار شده بودند، افزود: یک تیم ۵ نفره با به‌کارگیری سه ست نجات کوهستان به منطقه اعزام شدند تا به گردشگران گرفتار در این منطقه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات نجات ۲ گردشگر در ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه آغاز و در ساعت ۸ صبح امروز با انتقال ۲ گردشگر به بالای دره پایان یافت.

ارسال نظر