زمان مطالعه: 4 دقیقه

سقوط مرگبار بیمار از تخت «سی.پی.آر»

بیمار ۴۵ ساله‌ای که در بیمارستان بستری بود به دلیل سقوط از تخت جان خود را از دست داد.
04 شهریور 1398
شناسه : 14973
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/14973
2440+
بالا
بیمار ۴۵ ساله‌ای که در بیمارستان بستری بود به دلیل سقوط از تخت جان خود را از دست داد.

حادثه 24 - بیمار ۴۵ ساله‌ای که در بیمارستان بستری بود به دلیل سقوط از تخت جان خود را از دست داد.

بیمارستان رازی قائم‌شهر مظفر شعبانی سرپرست بیمارستان رازی قائمشهر در خصوص فوت یک بیمار ۴۵ ساله در آن مرکز  گفت: بیمار آقای ۴۵ ساله که با درد قفسه صدری و تغییرات وسیع در نوار قلب که با شک به MI بوسیله همکاران اورژانس ۱۱۵ از درمانگاه شیرگاه به اورژانس بیمارستان رازی منتقل و در بدو ورود پس از تریاژ از سوی متخصص طب اورژانس و تیم درمانی معاینه شد.

او افزود: فشار خون بیمار حدود ۷۰/۴۰ بود که با دوپامین به حدود ۹۰ رسید و اقدامات کلینیکی و پاراکلینیکی برای بیمار انجام شد.

شعبانی ادامه داد:پس از ویزیت بیمار از سوی متخصص قلب، بیمار در حال آماده شدن برای انتقال به بخش CCU بود که تقاضای رفتن به دستشویی را کرد که پزشک معالج اجازه نداد.

سرپرست بیمارستان رازی قائم شهر گفت: با توجه به  اجازه ندادن متخصص قلب برای انتقال بیمار به سرویس بهداشتی، عمل دفع بیمار در همان اورژانس و روی تخت با کمک نیروی خدماتی مرکز و در حضور همسر بیمار انجام و البته تیم درمانی که اکثرا خانم بودند برای حفظ حریم بیمار، از آن‌ها مقداری فاصله گرفتند.

او افزود: بیمار در این لحظه بی قرار شده و سوندش را خارج کرده و از تخت به زمین می‌افتد.

شعبانی ادامه داد: گروه پزشکی بلافاصله CPR را آغاز کرده و پس از برگشت قلب، بیمار را به CCU انتقال می‌دهند، اما بیمار در CCU علیرغم تلاش همکاران قلب فوت می‌کند.

سرپرست بیمارستان رازی قائم شهر با بیان اینکه تمام این اتفاقات از ساعت ۶/۳۰ صبح تا ۹/۳۰ رخ داده است، گفت: جسد متوفی به پزشکی قانونی جهت کالبد شکافی و تعیین علت فوت منتقل گردید.

سرپرست بیمارستان رازی قائمشهر گفت: صورت اعلام پزشکی قانونی مرگ بیمار ناشی از قصور پرسنل بیمارستان باشد با مقصرین احتمالی این حادثه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر