زمان مطالعه: 3 دقیقه

جزئیات تازه ای از حکم مقصران حادثه علوم تحقیقات منتشر شد

زندان در انتظار مقصران مرگ دانشجویان دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه علوم تحقیقات و پیمانکار دانشگاه که بعنوان متهمان حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس دانشجویان معرفی شده بودند با رای دادگاه مقصر شناخته شده و به تحمل حبس محکوم شدند.
30 مرداد 1398
شناسه : 14837
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/14837
2808+
بالا
رئیس دانشگاه علوم تحقیقات و پیمانکار دانشگاه که بعنوان متهمان حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس دانشجویان معرفی شده بودند با رای دادگاه مقصر شناخته شده و به تحمل حبس محکوم شدند.

 رئیس دانشگاه علوم تحقیقات و پیمانکار دانشگاه که بعنوان متهمان حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس دانشجویان معرفی شده بودند با رای دادگاه مقصر شناخته شده و به تحمل حبس محکوم شدند.

به گزارش حادثه 24 ، روز ۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ در جریان واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و ‌تحقیقات تهران در محوطه این دانشگاه ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۸ نفر مصدوم شدند. به دنبال این حادثه پرونده ای در این باره تشکیل و پس از انجام تحقیقات اولیه برای صدور رای به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت ارسال شد.

در جریان محاکمه متهمان پرونده که شامل رئیس دانشگاه علوم تحقیقات و پیمانکار دانشگاه بودند اولیای دم متوفیان خواستار اشد مجازات برای متهمان شدند و آنها هریک تقصیر را به گردن دیگری انداخت. سرانجام پس از 2 جلسه رسیدگی روز دوشنبه قاضی رای پرونده را صادر کرد. بر اساس این رای رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به خاطر اقدام نکردن مؤثر در اجرای قرارداد و استفاده نکردن از امکان فسخ یکطرفه آن با توجه به شرایط نابسامان سرویس دانشجویان و سکوت در برابر قصور شرکت پیمانکاری و تبعیض سرویس دهی حمل و نقل کارکنان و دانشجویان به‌دلیل شرایط خاص و مدت کوتاه مدیریتی اش در دانشگاه علوم و تحقیقات پیش از حادثه، به یک سال و نیم حبس تعزیری و یک سال و نیم حبس تعلیقی محکوم شد.

همچنین پیمانکار و مدیر ۳۵ ساله دانشگاه نیز به‌دلیل بی‌مبالاتی و نداشتن نظارت مستمر بر اتوبوس‌ها و رانندگان به سه سال حبس تعزیری با احتساب مدت بازداشت و شرکت مهران گشت سبلان به‌عنوان متولی تأمین سرویس دانشجویان و کارکنان به منع فعالیت در حوزه حمل‌ونقل مراکز عمومی، دولتی، نظامی، دانشگاهی و آموزشی محکوم شد. در این پرونده همچنین دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات به محرومیت ۵ ساله از انعقاد قرارداد مستقل حمل و نقل و متعاقب آن، تنظیم هر نوع قرارداد در این باره با نظارت و تأیید نماینده‌ای از دادستان کل کشور و واحد حمل و نقل شهرداری تهران برای رعایت صرفه و صلاح دانشجویان محکوم شدند. از سویی هر یک از متهمان براساس میزان قصور تعیین شده ملزم به پرداخت دیه متوفیان نیز هستند.

بر اساس این گزارش رای دادگاه غیر قطعی و قابل تجدید نظرخواهی است.

ارسال نظر