زمان مطالعه: 5 دقیقه

هوشیاری فروشنده زن کلاهبرداران را نقره داغ کرد / ترفند آنها استفاده از دستگاه کارتخوان بود

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 کلاهبردار حرفه ای خبر داد که تحت پوشش خریدار با استفاده از دستگاه پوز از کسبه ها کلاهبرداری می کردند.
05 مرداد 1398
شناسه : 14290
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/14290
2217+
بالا
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 کلاهبردار حرفه ای خبر داد که تحت پوشش خریدار با استفاده از دستگاه پوز از کسبه ها کلاهبرداری می کردند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 کلاهبردار حرفه ای خبر داد که تحت پوشش خریدار با استفاده از دستگاه پوز از کسبه ها کلاهبرداری می کردند.  

به گزارش حادثه 24 سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند در تشریح این خبر، گفت: در اواخر اردیبهشت امسال خانمی جوان با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس و ماموران کلانتری 131 شهر ری، در جریان کلاهبرداری 2 مرد جوان قرار گرفتند، که پرونده تشکیل شده در کلانتری برای شناسایی و دستگیری متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی عنوان کرد: شاکی پس از حضور در پایگاه نهم به کارآگاهان، گفت: در تاریخ بیستم اردیبهشت امسال 2 مرد جوان حدوداً 35 ساله (که همدیگر را بهروز و رامین صدا می کردند) به مغازه تزئیناتی بنده مراجعه و سفارش کاغذ دیواری به ارزش یک و نیم میلیون تومان دادند.

پس از خرید از آنها خواستم که کارت بانکی شان را من بدهند تا مبلغ را با استفاده از دستگاه پوز برداشت کنم. رامین که مدعی بود پول نقد همراه ندارد، اعلام داشت: نه خودم می کشم و من دستگاه پوز را در اختیار او گذاشتم. در همین هنگام بهروز به بهانه پرسیدن قیمت کالاهای دیگر با من صحبت کرد که بعداز چند دقیقه رامین گفت: مبلغ 2 میلیون تومان کشیدم و اگر امکان دارد پانصد هزار تومان به وی به صورت دستی عودت دهم.

من هم با دیدن رسید دستگاه کارتخوان ، ادعای وی را باور کردم و با تحویل دادن کالاهای خریداری شده، مبلغ 500 هزار تومان نیز به وی پرداخت کردم و هر دو از مغازه خارج شدند.

شاکی ادامه داد: پس از گذشت چندروز در حال حساب کتاب بودم که متوجه کسری مالی شدم و با بررسی دقیق تر فهمیدم که دو پرینت یکسان از دستگاه کارت خوان در اختیار دارم و رامین به جای کشیدن مبلغ، پرینت قبلی کارتخوان را به من تحویل داده است.

سرهنگ یوسف وند تصریح کرد: با دریافت اظهارات شاکی، دستگیری 2 کلاهبردار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، و پرونده های مشابه دیگری نیز به این پایگاه ارجاع شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی متهمان شناسایی و مخفیگاه آنان در شهر ری شناسایی شد، گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای شهر ری متهمان در سی ام تیر ماه در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

وی ابراز داشت: هر 2 متهم با پذیرش جرم ارتکابی به 7 فقره کلاهبرداری دیگر اعتراف کردند و اظهار داشتند: تا کنون مبلغ 200 میلیون ریال از فروشندگان کلاهبرداری کرده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هر 2 متهم معتاد می باشند، گفت: متهمان برای کشف جرئیات پرونده در اختیار پایگاه نهم آگاهی قرار دارند.

سرهنگ یوسف وند اعلام کرد: شهروندانی که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده است، برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پایگاه نهم پلیس آگاهی واقع در میدان هادی ساعی خیابان آستانه مراجعه کنند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی در پایان از شهروندان خواست: کسبه هایی که از دستگاه پوز بانکی برای دریافت وجه کالای فروخته شده استفاده می کنند حتما از یک دستگاه مکمل ورود رمز در کنار دستگاه اصلی پوز استفاده کنند و از در اختیار گذاشتن دستگاه پوز به سایر افراد دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه به محض دریافت دستگاه پوز از بانک بلافاصله رمز اولیه آن را تغییر دهند، از شهروندان خواست: با حضور نماینده بانک به محل کسب کلیه برنامه های دستگاه کارت خوان را فرا گرفته و با کد گذاری مناسب از وقوع جرائم مشابه جلوگیری شود.

ارسال نظر