زمان مطالعه: 7 دقیقه

سرگرد عزتی: شلیک ها بی هدف بوده

31 تیر 1398
شناسه : 14189
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/14189
2959+
بالا

در این هنگام قاضی کشکولی خواست که بخش‌هایی از فیلم صحنه جرم را پخش کنند و گفت: صحنه ورود نجفی به اتاق تا زمان خروج ایشان را پخش کنید.

به گزارش حادثه 24 رئیس دادگاه گفت: پس در جایگاه حضور داشته باشید. سرهنگ عزتی راد و خانم اسماعیلی و خانم عبادی از کارشناسان بررسی صحنه جرم در جایگاه حاضر شوند.

در این هنگام لیلا اسماعیلی در جایگاه قرار گرفت و گفت: در ساعت 13:30 روز وقوع جرم به ما اطلاع دادند. در صحنه من نظر خودم را دادم و نظر قطعی را کارشناسان می دهند.

وی افزود: یک ورود و خروج گلوله از کف دست را مشاهده کردیم و یک ورود روی سینه داشتیم که خروجی مشاهده نکردیم.

سرگرد عزتی راد نیز در باره بررسی‌های خود گفت: در مورد اینکه این دو نفر با هم درگیر بودند بحثی نداریم. برای ما محرز است که درگیری و کشمکش وجود داشته است و تیراندازی نجفی دقیق نبوده یا بی هدف بوده است.

 وی با بیان اینکه دو فرضیه نوشته ‌شد، گفت: خشاب این اسلحه 15 تیر می‌خورد اما این سلاح لحظه شلیک 13 تیر داشته است. 8 تیر را که برای ما آوردند و 5 تا هم در صحنه پیدا شده است. از این پنج تا یکی به کمد یکی به گوشه وان و یکی به دیوار خورده که در فیلم هم مشخص بود و یکی دیگر هم به دیوار سر دوش اثابت کرده است و گلوله آخر همان است که به بدن وارد شده است.

وی با اشاره به اظهارات وکیل مدافع متهم نجفی گفت: گلوله 9 میلی متری اگر به بدن وارد شده مدور خواهد بود و با توجه به ابعاد سوراخ که بیضوی است نشان می دهد که مستقیم نبوده است.

عزتی راد درباره مطرح شدن فاصله یک تا پنج متر هم گفت: ما اظهار نظر کلی کردیم. ما دو فرضیه داشتیم که با توجه به اظهارات آقای نجفی و تکمیل پرونده فرضیه اول ما قوت گرفت. یعنی شلیک یک گلوله که منجر به فوت شده است و اگر پشت دست را نگاه کنید نشان می دهد که تخریب گر بوده است.

وی افزود: گلوله‌ای که 9 میلی متر باشد و از اسلحه برتا هم باشد اگر به سینه بخورد از بدن خارج می شود و به این دلیل بود که پنج متر را گرفتیم، اما چرا گلوله خارج نشده است چون به کف دست خورده و ضرب آن گرفته شده است.

سرگرد عزتی گفت: فاصله بین دو نفر نزدیک بوده و شلیک‌ها بی هدف بوده است. شلیک‌ها از داخل حمام به بیرون انجام شده است.

وی ادامه داد: شلیک به سمت وان به صورت مستقیم بوده در صورتی که جلسه قبل گفتیم شلیک به سمت کمد مستقیم بود که این را اصلاح می‌کنیم البته این موضوع در روند دادگاه اشکالی ایجاد نمی‌کند زیرا گلوله آخر باعث فوت شده است.

سرگرد عزتی راد ادامه داد: گلوله‌ای که به دست اصابت کرده است مستقیم بوده، یک تیر هم به دست و هم به بدن خورده است.

قاضی از وکیل نجفی خواست تا جلو بیاید و تعداد پوکه‌ها و بالش را با حضور کارشناسان بررسی کند.

سرگرد عزتی راد کارشناس اسلحه، گفت: در صحنه جرم 5 گلوله کشف شده است، 1 گلوله در وان، 2 گلوله در روشویی و 2 گلوله کنار درب پیدا شده است.

عزتی بیان کرد: تعدادی از روکش‌ها گلوله تجزیه شده‌اند که نشان می‌دهد به جای سختی برخورد کرده است. یکی از گلوله‌ها به دیوار حمام و بعد به سقف برخورد کرده است که آثار گچ هم روی فشنگ وجود دارد. یک گلوله هم داریم که دفرمه شده است.

قاضی از سرگرد عزتی پرسید: علت دفرمه شدن گلوله اصابت به جسم سخت است یا برخورد به بدن مقتوله ؟

سرگرد عزتی راد گفت: گلوله ابتدا به بدن و سپس به بدن برخورد کرده است اما ممکن است به جسم سخت هم خورده باشد. یک گلوله از بدن مقتوله پیدا شده است و  نظر من برای علت کج شدن گلوله برخورد به بدن مقتوله است. گلوله از کف دست وارد و از پشت دست خارج و مجدد از قفسه سینه وارد و در پهلوی چپ متوقف شده است.

ارسال نظر