زمان مطالعه: 3 دقیقه

صلاحیت نجفی برای داشتن اسلحه از بین نرفته است

وکیل مدافع نجفی در ادامه دفاعیاتش از صلاحیت آقای نجفی برای داشتن اسلحه می گوید.
31 تیر 1398
شناسه : 14187
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/14187
2081+
بالا
وکیل مدافع نجفی در ادامه دفاعیاتش از صلاحیت آقای نجفی برای داشتن اسلحه می گوید.

وکیل مدافع نجفی در ادامه دفاعیاتش از صلاحیت آقای نجفی برای داشتن اسلحه می گوید.

به گزارش حادثه 24 وی خاطرنشان کرد: گلوله دفورمه شده هم مساله‌ای ایجاد کرده است. این گلوله دفورمه شده یعنی غیر مستقیم به بدن اصابت شده است. سرهنگ عزتی گفته‌اند که بدن او ورزشکاری بوده است و به این دلیل گلوله دفورمه شده است، اما لوله کالیبر 9 میلیمتر داشته است و یکی از محکم ترین گلوله‌ها است و باید به جسم سخت خورده باشد.

این وکیل دادگستری یادآور شد: در این پرونده موکل بنده به دیوار شلیک غیر ارادی می کند و موضوع عدم وجود اراده بدیهی است و ایراد جرح عمدی مطرح نیست.

گودرزی گفت: گلوله‌ای که به دیوار می‌خورد قابل پیش‌بینی نیست به کجا اصابت خواهد کرد. ممکن است گلوله پس از اصابت به دست به دیوار یا نقطه دیگری بخورد. گلوله ای که به کف دست بخورد می تواند موجب شکستگی استخوان کف دست شود.

این حقوقدان ادامه داد: ما می‌گوییم قابل پیش‌بینی نیست که گلوله پس از دیوار به کجا اصابت می کند، ما می خواهیم این موضوع به کمیسیون ارجاع شود و بررسی شود که آیا گلوله می تواند به بدن بخورد و دفورمه شود؟

 وی با بیان اینکه ما بحث قتل شبه عمد را داشتیم گفت: موکل بنده با توجه به شلیک غیر ارادی اتهام قتل عمدی را ندارد و ما نسبت به اتهام قتل عمد درخواست برائت را داریم.

گودرزی گفت: متهم به اداره آگاهی مراجعه و اسلحه را تحویل داده است. ما تصور می کردیم مجوز اسلحه تا 94/8 است که استعلام گرفتم مشخص شد مجوز اسلحه تا سال 96 بوده است.

قاضی کشکولی گفت: مجوز اسلحه تا تاریخ 96/9/27 بوده است.

گودرزی ادامه داد: برای دادن مجوز اسلحه صلاحیت افراد بررسی می شود و اسلحه تا سال 96 اعتبار داشته اما بعد از این تاریخ صلاحیت آقای نجفی از بین نرفته است، زمانی که تاریخ اعتبار گواهی نامه رانندگی هم تمام می شود صلاحیت راننده برای رانندگی از بین نمی‌رود.

گودرزی گفت: طبق تبصره 2 ماده 16 قانون هر شخصی که اسلحه خود را داوطلبانه تسلیم کند مشمول تخفیف می شود  و آقای نجفی نیز مشمول تبصره دو این قانون می‌شود.

ارسال نظر