زمان مطالعه: 4 دقیقه

رتبه‌بندی معلمان فاقد رتبه و جامانده آغاز شد

وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای از آغاز فرآیند رتبه‌بندی و تعیین رتبه برای معلمان جدید الاستخدام، افراد جامانده از رتبه‌بندی و معلمانی که تا کنون موفق به کسب رتبه آموزشیار معلم نشده‌اند، خبر داد.
13 آبان 1403
شناسه : 126489
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/126489
148+
بالا
وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای از آغاز فرآیند رتبه‌بندی و تعیین رتبه برای معلمان جدید الاستخدام، افراد جامانده از رتبه‌بندی و معلمانی که تا کنون موفق به کسب رتبه آموزشیار معلم نشده‌اند، خبر داد.

حادثه 24 - وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای از آغاز فرآیند رتبه‌بندی و تعیین رتبه برای معلمان جدید الاستخدام، افراد جامانده از رتبه‌بندی و معلمانی که تا کنون موفق به کسب رتبه آموزشیار معلم نشده‌اند، خبر داد.

بر اساس این بخشنامه وزارت آموزش و پرورش فرصتی دیگر را برای رتبه‌بندی معلمان فاقد رتبه در نظر گرفته تا ارزیابی بیش از ۹۹ هزار نفر از معلمان فاقد رتبه به جریان بیفتد. معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و تجربه خود در رتبه‌های پنجگانه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند.

 در بخشنامه ابلاغ شده از سوی علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش آمده است: در راستای اجرای مواد ۱ و ۵ آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، فرآیند ارزیابی معلمان برای آن دسته از همکارانی که در ارزیابی اولیه حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه آموزشیار معلم را کسب نکرده‌اند و در شرایط عدم احراز رتبه (فاقد رتبه) هستند و یک سال از تاریخ اولین تایید هیات ممیزه آنان می‌گذرد، از روز سه شنبه هشتم آبانماه به صورت هماهنگ در سامانه HRM.MEDU.IR آغاز می‌شود.

همچنین در این بخشنامه آمده: فرایند ارزیابی و رتبه‌بندی معلمان جدید الاستخدام و افراد جامانده از رتبه بندی برای بارگذاری مستندات و مدارک توسط داوطلبان از هفته آینده (همین هفته) آغاز و اطلاع رسانی انجام می‌شود.

حال فرآیند رتبه‌بندی آغاز شده و در این راستا طبق بخشنامه به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها نکات زیر ابلاغ شده است:

با فوریت نسبت به تشکیل هیئت ممیزه استان و شهرستان با ترکیب تعیین شده بر اساس ماده ۷ قانون نظام رتبه بندی معلمان و ماده ۱۷ و ۱۸ آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱/۴/۱۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی اقدام شود و صورتجلسه هیئت ممیزه استان به صورت مستمر در پایان هر هفته به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ارسال شود.

آموزش مدیران و معلمان و سایر مجریان رتبه بندی در کوتاه ترین و موثرترین مسیر برای بهبود کیفیت و حفظ سلامت رتبه بندی است، شایسته است در دو هفته آینده به طور مستمر از همه فرصتها و ابزارهای موجود در استان برای توجیه همکاران و عوامل اجرایی استفاده شود. گزارش عملکرد حداکثر تا ۱۵ آبان‌ به این مرکز ارسال شود.

همکاران حوزه منابع انسانی و امور اداری استان و شهرستان ضمن رعایت آیین نامه و شیوه نامه رتبه بندی حداکثر سرعت و دقت را برای بررسی مستندات ۵ گانه مربوطه ( مدرک تحصیلی، سنوات تجربی ضمن خدمت ارزشیابی سالیانه ، امتیاز تربیت معلم) مطابق با مدارک و مستندات موجود در پرونده پرسنلی داشته باشند.

بررسی روزانه کارپوشه مدیر بلافصل، اموراداری، حراست و گزینش منطقه محل اشتغال مشمول به منظور بررسی و تعیین تکلیف امتیازات مورد تاکید است.

هیات ممیزه شهرستان و استان به صورت روزانه پرونده الکترونیکی رتبه بندی افراد را بررسی و نسبت به تعیین رتبه استحقاقی و ادامه فرآیند تا صدور احکام کارگزینی اقدام کنند.

پس از باز شدن سامانه RTB و امکان بارگذاری مدارک و مستندات همکاران جدید الاستخدام و جامانده اطلاع رسانی گسترده همراه با آموزش و توجیه جهت بارگذاری مدارک و دقت در اصالت صحت مدارک به همکاران مشمول صورت پذیرد.

پشتیبانی و همکاری موثر روسای فناوری استانها از فرآیند رتبه بندی و انعکاس فوری مشکلات به مرکز فناوری اطلاعات حوزه ستادی و تلاش و پیگیری برای رفع موانع مورد تاکید است.

هماهنگی و همکاری و پشتیبانی لازم با ارزیابان حرفه ای برای ایفای نقش و وظیفه محوله در استان و شهرستان صورت پذیرد.

به موجب ماده (۱۱) و (٢٤) آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان از طریق بررسی میدانی و کنترل های سیستمی عملکرد همکاران و مجریان بررسی و عند الزوم اقدام لازم به عمل می آید.

همچنین راهنمای عمل مدیران و شرح وظایف اعضای هیات ممیزه استان و شهرستان جهت اطلاع رسانی پیوست شده است.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر