زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی دروازه بان استقلال تیم ملی ایران را نجات داد

تیم ملی فوتبال کشورمان به لطف درخشش دروازه‌بان وقتاستقلال نتیجه‌ای ارزشمند خلق کرد.
18 مهر 1403
شناسه : 125565
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/125565
126+
بالا
تیم ملی فوتبال کشورمان به لطف درخشش دروازه‌بان وقتاستقلال نتیجه‌ای ارزشمند خلق کرد.

حادثه 24 -  تیم ملی فوتبال کشورمان به لطف درخشش دروازه‌بان وقتاستقلال نتیجه‌ای ارزشمند خلق کرد.

هجدهم مهر سال ۱۳۷۸ اتفاقی خوشایند برای فوتبال ایران در عرصه ملی بهوقوع پیوست که هنوز هم از آن یاد می‌شود.

۲۵ سال قبل در چنین روزی ملی‌پوشان ایران به رهبری منصور پورحیدریفقید در کپنهاک به مصاف دانمارک رفتند. یکی از بهترین دیدارهای تدارکاتیکه در دهه ۷۰ برگزار کردیم و اتفاقات ارزشمندی هم در آن به وقوع پیوست.

دانمارک آن زمان یکی از تیم‌های درجه اول فوتبال جهان محسوب می‌شد و تامرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۹۸ نیز بالا رفته بود به همین خاطراغلب کارشناسان فکر می‌کردند با شکست از سرزمین وایکینگ‌ها بازمی‌گردیمولی برخلاف تصورات اولیه، اتفاقات دیگری رقم خورد.

حملات دامنه‌دار دانمارک شروع شد ولی هادی طباطبایی دروازه‌بان آن زماناستقلال یک‌تنه مقابل یورش میزبان ایستاد و آن‌قدر خوش درخشید که درنهایت مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. درخشیدن هادی بازتابوسیعی پیدا کرد و خبرورزشی به او لقب «شیر کپنهاگ» داد که برای همیشهماندگار شد.دقیقا پس از همان مسابقه بود که پیتر اشمایکل دروازه‌بانمشهور تیم ملی دانمارک و منچستر یونایتد، پیراهن خود را به طباطبایی هدیهداد و در توصیف او گفت: همیشه فکر می‌کردم  بهترین دروازه‌بان جهانهستم ولی امروز سنگربان تیم ملی ایران واقعا بهتر از من عمل کرد و نشانداد گاهی اوقات از اشمایکل بهتر هم پیدا می‌شود. لقب بهترین بازیکن میدانحتما شایسته اوست.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر