زمان مطالعه: 3 دقیقه

مرد جوان رباینده خود را با شلیک گلوله کشت

مرد جوان که متهم بود رباینده خود را با شلیک گلوله از پا درآورده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری از اتهام قتل عمدی تبرئه شد.
14 مهر 1403
شناسه : 125310
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/125310
112+
بالا
مرد جوان که متهم بود رباینده خود را با شلیک گلوله از پا درآورده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری از اتهام قتل عمدی تبرئه شد.

حادثه 24 - مرد جوان که متهم بود رباینده خود را با شلیک گلوله از پا درآورده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری از اتهام قتل عمدی تبرئه شد.

تحقیقات جنایی در این پرونده از شامگاه بیستم مرداد سال ۱۴۰۱ و با گزارش تیراندازی به پسر جوانی در حوالی کانال آب در رباط‌کریم آغاز شد. جسد متعلق به مردی به نام یاسر بود که از ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفته بود.

کارگری افغان به نام گل‌محمد در تحقیقات مدعی شد پسر جوانی به‌نام شاهین با یاسر اختلاف داشت و با اسلحه او را کشت. با کشف این سرنخ، پسر جوان دو روز بعد بازداشت شد و در تحقیقات منکر قتل شد اما در ادامه به کشتن یاسر اعتراف کرد و گفت: «بارها توسط مقتول مورد ضرب‌و‌جرح قرار گرفته و تهدید شده بودم. چاره‌ای جز کشتن او نداشتم. چند روز قبل از اجرای نقشه با مردی به‌نام یاسین قرار گذاشتیم یاسر را بکشیم‌. ساعت ۱۷ روز حادثه با موتور خود را به مسیر یاسر رساندیم. یاسین اسلحه‌ای به من داد‌. چند‌دقیقه‌ای منتظر ماندیم تا یاسر آمد و از ماشین پیاده شد‌. ترسیده بودم و با اسلحه دو گلوله به سینه‌اش شلیک کردم. بعد یاسین اسلحه را از من گرفت و او هم به مقتول شلیک کرد. شاهین در‌ادامه دوباره منکر قتل شد و گفت: تحت فشار بازجویی به قتل اعتراف کرده است.  با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. متهم چند جلسه در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و با انکار قتل گفت: من شاهدانی دارم که تایید می‌کنند روز حادثه در‌کنار آنها بودم و در صحنه قتل حضور نداشتم. من با مقتول اختلاف داشتم اما مرتکب قتل او نشدم. گل‌محمد نمی دانم چرا این شهادت را علیه من داد و حالا ایران را ترک کرده و دسترسی به او نیست. من به خاطر شهادت دروغ او گرفتار این پرونده شدم.

رئیس دادگاه: دلیل اختلافت با مقتول چه بود؟

شاهین: سال۱۳۹۹، مقتول و سه نفر از دوستانش مرا با شلیک گلوله مجروح کرده و بعد به‌زور فیلمی از من گرفتند که در آن از پدرم خواسته بودم زمین‌های کشاورزی‌اش را به نام یاسر کنم، حتی آن زمان از او شکایت کردم.

رئیس دادگاه: چطور به قتل اعتراف کردی؟

شاهین:  باور کنید من تحت فشار روانی در پلیس آگاهی به قتل اعتراف کردم. شرایط خوبی را در بازجویی نداشتم.

سپس شاهدان معرفی‌شده از‌سوی متهم در جایگاه ایستادند و شهادت دادند ساعاتی از روز حادثه را با مقتول بودند.  وکلای او هم در دفاعیات خود اعلام کردند آنتن‌دهی گوشی تلفن همراه مقتول روز حادثه در محل دیگری بوده و شاهین به‌اشتباه بازداشت شده و باید از اتهام قتل تبرئه شود.

پس از رسیدگی قضایی به این پرونده و بررسی دلایل موجود در پرونده، قضات وارد شور شده و حکم به تبرئه شاهین از اتهام قتل عمدی دادند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر