زمان مطالعه: 2 دقیقه

اهدای عضو، پرده آخر زندگی شعله عبدالملکی

دخترجوان روی تخت بیمارستان آرام گرفته بود، پزشکان برای بازگردان او همه تلاش خود را کرده بودند اما مرگ مغزی پایان داستان زندگی او بود و خانواده ای که رضایت دادند تا اهدای عضو انجام شود. اهدای عضوی که فرصت تازه ای به چند بیمار نیازمند برای ادامه زندگی داد.

جعفر پاکزاد

روزنامه نگار

06 شهریور 1403
شناسه : 123443
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/123443
1056+
بالا
دخترجوان روی تخت بیمارستان آرام گرفته بود، پزشکان برای بازگردان او همه تلاش خود را کرده بودند اما مرگ مغزی پایان داستان زندگی او بود و خانواده ای که رضایت دادند تا اهدای عضو انجام شود. اهدای عضوی که فرصت تازه ای به چند بیمار نیازمند برای ادامه زندگی داد.

 حادثه 24 - دخترجوان روی تخت بیمارستان آرام گرفته بود، پزشکان برای بازگردان او همه تلاش خود را کرده بودند اما مرگ مغزی پایان داستان زندگی او بود و خانواده ای که رضایت دادند تا اهدای عضو انجام شود. اهدای عضوی که فرصت تازه ای به چند بیمار نیازمند برای ادامه زندگی داد.

به گزارش حادثه 24- چهارشنبه 31 مردادماه امسال بود که شعله عبدالملکی دختر 35 ساله تهرانی وقتی از محل کارش به خانه برمی گشت درحادثه ای تلخ و مرگبار آخرین برگ زندگی او نوشته شد.

بعدازظهر چهارشنبه بود که شعله از تهران به طرف محل زندگی اش در پردیس درحال حرکت بود که خودرواش در بلوار فخر رازی در فاز 11 پردیس در دره سقوط کرد و واژگون شد. خودورهای عبوری با دیدن این صحنه توقف کردند و ماجرا را به پلیس و اورژانس خبر دادند. هنور چند لحظه ای حادثه نگذشته بود که صدای خودروهای امدادی و پلیس شنیده شد.

با کمک نیروهای امدادی، بدن نیمه جان شعله از میان آهن های مچاله شده خودرو بیرون کشیده شد و با آمبولانس اورژانس به بیمارستان سوم شعبان دماوند منتقل شد.

با انتقال دختر جوان بیمارستان، تیم پزشکی تلاش خود را کرد تا او دوباره سلامتی اش را به دست آورد، اما دست سرنوشت برای کوچکترین عضو خانواده عبدالملکی پایان دیگری را رقم زده بود.

اخرین ساعات روز چهارشنبه درحال گذر بود که پزشکان به خانواده شعله اعلام کردند کار از کار گذشته و دختر جوان به خاطر شدت ضربه ای که به سرش وارد شده دچار مرگ مغزی شده است. اما این پایان ماجرا نبود و پزشکان به خانواده شعله اعلام کردند با توجه به مرگ مغزی او بهتر است رضایت دهند تا اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

حالا خانواده شعله 35 ساله با ماجرایی روبه رو بودند که تا یک روز قبل حتی کوچکترین فکری از آن به ذهنشان خطور نمی کرد. حالا آنها باید تصمیم می گرفتند که هم زمان با قبول اینکه دیگر شعله را نخواهند داشت باید رضایت می دادند تا اهدای عضو کنند.

سرانجام تصمیم گرفته شد و با رضایت اولیای دم و انتقال بیمار مرگ مغزی به پزشکی قانونی، نسوج او به بیماران نیازمند اهدا شد. شعله هم با آه و اندوه فراوان خانواده اش در قطعه 207 بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد تا نام او برای همیشه جاودان شود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

دیدگاه ها
  • ماهک
    18 شهریور 1403
    روحت شاد دخترکوچولو

    پاسخ

  • بی نام
    11 شهریور 1403
    روحش شاد،خدا به خانوادش صبربده.

    پاسخ

  • بی نام
    10 شهریور 1403
    روحت شاد ،😔😔🖤

    پاسخ

  • آوا.آریا
    09 شهریور 1403
    شعله عزیز و مهربون روحت شاد🖤🖤🖤

    پاسخ

  • AVA.F.A
    08 شهریور 1403
    شعله ی عزیزم روحت شاد باشه

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر